in

AdorAdor

Opinie: Generația Z iubește hainele second-hand și dă o nouă direcție viitorului modei internaționale

second-hand

Hey, you!

Cu siguranță ai observat că moda second-hand revine în trenduri din ce în ce mai mult, iar dacă te-ai întrebat DE CE și cum influențează asta trendurile internaționale, ai nimerit la locul potrivit.

Vino să vezi câteva dintre motivele pentru care Generația Z iubește hainele second-hand!

Moda ne costă planeta

Probabil că nu este o surpriză faptul că industria modei este una dintre cele mai poluante industrii și că dăunează planetei în mod excesiv.

Fiind atenți la acest aspect atunci când aleg haine, membrii Generației Z (născutți între 1998-2010) optează des pentru haine second-hand. Pasionați de sustenabilitate, ei contribuie la reducerea cantității de deșeuri textile și la minimizarea poluării asociate cu producția de haine noi.

Sustenabili până la capăt

Cu atenție la faptul că industria modei este una dintre cele mai poluante din lume, Generația Z a adoptat un stil de viață sustenabil, alegând să îmbrace haine care au deja o istorie. Astfel, ei pot purta cu mândrie articole vestimentare care au fost prețuite în trecut, reducând în același timp nevoia de producție a noilor haine. Ba chiar mai mult, articolele ,,vintage’’ sunt deseori mai prețuite decât cele noi.

Hainele second-hand avantajează economia

Ok, ar trebui să specific faptul că economia menționată este cea…proprie. Nu este un secret că Generația Z a crescut într-o perioadă de instabilitate financiară, și probabil că acest lucru îi îndeamnă să cumpere second-hand.

Deși unele magazine ,,vintage’’ vând haine noi la prețuri exorbitante, în general, hainele second-hand sunt mai avantajoase la preț decât cele noi. Unde mai adăugăm faptul că hainele vintage prezintă deseori o calitate mai înaltă decât hainele noi care fac parte din ,,fast fashion’’.

Brandurile se adaptează

Dacă faci o plimbare rapidă prin orice mall și intri într-un magazin de haine, o să vezi că trenduri și estetice precum Y2K (vezi ce e Y2K aici) sau influențe din anii ‘70-’80 se regăsesc peste tot.

Ca răspuns la cerere, după cum se procedează în vânzări, brandurile de haine creează colecții inspirate de utilizatori. Așadar, dacă un trend devine mai popular, poți să pariezi că se vor lansa haine care să fie mână în mână cu aceste trenduri.

,,Vintage’’ is the new cool

Hainele care deja au o poveste sunt perfecte pentru a adăuga un strop de personalitate ținutei tale. Decât să te îmbraci *exclusiv* din magazine pentru haine noi, poți să faci un mix and match care să ți se potrivească doar ție.

Atunci când intri într-un second hand poți găsi adevărate comori, și ce e cel mai bine este că vin în ,,ediție limitată’’. Nu ai să găsești o colecție asemenea celeilalte, și cu fiecare magazin second-hand vizitat o să găsești piese unicat din perioade diferite de timp.

Eu sunt fană dedicată a hainelor second-hand, din toate motivele enumerate mai sus.

Tu ce părere ai de moda second-hand, sau ,,vintage’’? Lasă-mi un comentariu cu opinia ta, și lasă-mi un sfat ca să știu despre ce să scriu next.

Bisous! 💋

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Jane Birkin ar fi iubit această mască hidratantă pentru buze

O carte pe care vei vrea să n-o ratezi dacă faci parte din Generația Z: The First to Die at the End, de Adam Silvera 🫡