in

AdorAdor

Monica Radu, fondatoare Muna: „E mai bine să fii dezamăgit de munca pentru propriul vis decât să fii dezamăgit de munca pentru visul altcuiva.”

Monica Radu este una dintre femeile curajoase care au crezut într-un vis, în visul unei fete din perioada comunistă căreia îi placea să confecționeze rochii pentru păpuși, iar aceasta fată este chiar femeia Monica din prezent care a reușit să-l îndeplinească. Fără a avea expertiză în domeniul modei, dar cu multă perseverență, și-a deschis propriul atelier de creație vestimentară, unde concepe rochii diafane, elegante, distinctive, care evidențiază frumusețea feminină indiferent de vârstă.

Cu ocazia acestui interviu, am povestit puțin cu Monica despre începuturile Muna, un brand românesc de haine sustenabile și atemporale, care sunt elementele care diferențiază brandul ei de haine de altele prezente pe piața românească, unde își găsește creativitatea pentru creațiile sale și cum arată o zi în atelierul ei.

Brandul de haine Muna a pornit de la un vis, visul unei fete din perioada comunistă care confecționa rochii pentru păpuși. Astăzi femeia Monica Radu creează într-o individuală viziune rochii diafane pentru femei de toate vârstele. Cum se simte Monica, copilul interior, văzându-și visul devenit realitate?

Cred că e fericită, cum altfel? Doar adultul strică bucuria cu grijile care nu există decât în minte.

Ai pornit pe acest drum fără cunoștințe în domeniu, dar cu dorința pură de a crea ceva al tău. Din perspectiva ta, care sunt calitățile pe care trebuie să le aibă un designer de modă, dincolo de fundamentele teoretice necesare?

Perseverență, creativitate, curiozitate și reziliență.

Într-un interviu acordat revistei The Woman, menționai că: „Mie mi-a luat mult timp să învăț și încă simt că nu știu mai nimic”, cu trimitere la domeniul în care activezi în prezent. Ce te-a ajutat să depășești aceste gânduri și să-ți continui parcursul?

Cred că toată viața învățam. Cel puțin așa sper, că voi avea ochii și mintea deschisă. Dar revenind la întrebarea ta, studiul și exercițiul aplicat. Practica este cel mai bun mod de a învăța.

Care sunt elementele de originalitate care diferențiază brandul de haine Muna de altele prezente pe piața din România?

Principalele elemente care diferențiază Muna de celelalte branduri sunt: materia primă, în procent de aproape 100% naturală, formată din țesături ca bumbacul, inul, mătasea, viscoza și lâna.

Atelierul tău de creație se află în efervescentul oraș București. Cum arată o zi pentru tine în atelier? Ai un tabiet sau un ritual pe care îl urmezi înainte de a-ți începe activitatea?

Zilele petrecute în atelier sunt cele mai frumoase și libere pentru mine. Din păcate, majoritatea timpului o petrec la birou sau în drumuri între ateliere, depozite și showroom.

Însă, în atelier începe cu o meditație sau daydreaming în care mintea mea e ca la cinema, iar filmele care rulează sunt rochii, fuste, bluze, salopete sau pantaloni, sacouri sau jachete care, ca într-o realitate virtuală, schimbă croiala și țesătura. Printr-un swipe imaginar, ajung la o variantă pe care o agreez și atunci începe transpunerea în realitate.

Pe lângă mine e mereu o cană cu cafea. Pe masa de croit, desfac role de țesături și încep să creez prototipul. Apoi mă așez la masa de cusut și după urmează proba pe manechin. După multe modificări, poate că va fi urmatoarea rochie iubită de clientele Muna.

Lumea modei este într-o continuă schimbare și evoluție, iar creativitatea este un element esențial pentru a rămâne relevant. Ce te inspiră atunci când creezi?

Sunt, probabil, toate elementele ce ne înconjoară și ne influențează, evenimentele din viața reală care își pun amprenta în mintea noastra. Filmele, natura, muzica, vacanțe sau imagini păstrate în minte.

Mi-am dat seama că aduc în realitate, fără să vreau, elemente din copilărie. Pot fi amintiri sau fotografii, o stare care mă face nostalgică și, fără să vreau, o recreez.

Ai un designer de modă pe care îl apreciezi în mod deosebit, fie că este din România, fie că este de la nivel internațional?

Probabil cel mai impresionant al momentului este Iris van Herpen. Integrează elemente ale naturii într-un mod în care pare atât futuristic, cât și organic. Dar sunt foarte mulți oameni pe care îi admir.

Fiecare rochie Muna spune o poveste originală și diferită. Dintre toate creațiile tale de până acum, care rochie spune povestea cea mai aproape de sufletul tău?

Este, probabil, rochia pe care urmează să o creez. Fără să glumesc, nu cred că până acum, am creat o rochie care să fie acea rochie. Însă e cum trebuie, asta mă face să continui să lucrez.

Ce sentimente te poartă în momentul în care vezi fericirea de pe chipul unei cliente care îți poartă creațiile?

Împlinire, mulțumire, sens.

Cum ai descrie o clientă Muna în 3 cuvinte, care face parte din Generația Z?

Nu cred în generații denumite alfabetic. Sunt puține cliente Muna sub 27 de ani, dar le-aș descrie astfel: smart, creative și profunde.

Multor tineri le este frică să investească în visul lor. Din experiențele pe care le-ai acumulat până în momentul de față, ce sfat le-ai oferi? De ce merită să creadă și să investească în visul lor?

Pentru că e mai bine să fie dezamăgiți de munca pentru propriul vis decât să fie dezamăgiți de munca pentru visul altcuiva.

Pentru că are doar o viața și e a lui.

Pentru că frica este despre un pericol care nu există decât în capul nostru, nu în realitate.

Care sunt așteptările tale pentru acest an în plan profesional? Dar în plan personal?

Nu am niciodată așteptări, sau încerc să nu am. Mă voi bucura de tot ce voi reuși să realizez în acest an nou atât pe plan profesional, cât și pe plan personal.

Horoscopul spunea că mă voi muta și voi călători, ceea ce sună bine. Schimbarea e mereu spre bine și așa vă doresc și vouă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ibrik – restaurantul românesc care face furori în Paris 👀

Cine are ziua de naștere pe 16 ianuarie?