in

AdorAdor

De vorbă cu Ingrid Bobe, creator de conținut Beauty, despre cum: „fac storytime-uri de tip #girltok în care multe tinere din comunitate se regăsesc”

Ingrid Bobe este un beauty influencer la început de drum, dar care s-a remarcat rapid prin postările fun și creative de pe TikTok și Instagram.

Este pasionată de tot ce înseamnă online-ul și își dorește să crească cât mai mult în această zonă și să ajute tinerele fete din comunitatea ei care au nevoie de o îndrumare.

Când ai luat decizia să îți transformi conturile personale de Social Media în conturi de creator de conținut?

Aproximativ acum un an am luat decizia de a-mi transforma contul personal de Tiktok într-unul de creator de conținut și de a lua această aplicație în serios. Îmi doream de foarte mult timp să fac asta, însă nu eram 100% pregătită, nu eram destul de motivată și, mai mult, nu eram suficient de încrezătoare.

Mereu simțeam, încă de când eram mică și mă uitam pe YouTube la creatorii mei preferați, că o să ajung și eu cândva să fac ceva în direcția asta, dar nu știam când pentru că eram destul de speriată de ce vor zice oamenii din jur.

Am trecut peste gândurile astea cu ajutorul unei persoane speciale din viața mea care a observat cât de mult îmi doream acest lucru și care m-a împins de la spate să încep, chiar mi-a cumpărat primul meu trepied ca să mă apuc de Tiktok.

După primele video-uri a început atât de mult sa îmi placă încât a devenit ceva natural. Pe Instagram, în schimb, am început de curând să iau totul mult mai în serios. Înainte, nu puneam prea mult preț pe aplicația aceasta fiindcă mă gândeam că și-a pierdut oricum relevanța. De câteva luni, însă, am început să privesc diferit lucrurile și am început să fiu activă și pe Instagram.

Trăiești exclusiv din online?

Momentan nu, dar câștig și de acolo câte ceva în fiecare lună. Sunt la început și destul de recent am avut șansa de a semna cu o agenție de influenceri, Squad Influencers, iar datorită lor am reușit să încep să monetizez și să am parteneriate plătite cu diverse brand-uri.

Neavând cifre foarte mari și nefiind nici de mult timp în industrie, este destul de greu să fii luat în serios de către brand-uri dacă nu ai semnat cu o agenție. De cele mai multe ori, colaborările erau doar de tip barter, cu mici excepții, și pentru mine a fost un upgrade destul de mare.

Cum arată o zi din viața ta?

De obicei, ziua mea se învârte in jurul activităților mele din online. Postez zilnic pe Tiktok și aproape în fiecare zi filmez video-uri și editez ca să pot posta cât mai repede.

Postez des și pe Instagram, deci mă ocup și de content-ul meu de acolo. Eu lucrez și cu copiii și de obicei aloc câteva ore din zi și acestui lucru. De asemenea, mai merg și la master, dar mai mult când am cursuri.

Cum îmbini viața personală cu cea profesională?

Nu expun foarte mult din viața mea personală pe internet, ceea ce poate fi un lucru bun, dar în același timp, mi-ar plăcea uneori să expun mai mult fiindcă oamenii sunt mult mai conectați și engaged dacă simt că te cunosc.

De cele mai multe ori, arăt pe Tiktok diferite experiențe la care am luat parte, postez storytime-uri de tip „girl talk”, unde multe persoane îmi spun că se regăsesc și le fac, în special, ca să le ajut pentru că știu că mă urmăresc și multe fete mai micuțe.

Am făcut și daily vlog-uri într-o perioadă, iar atunci când fac live-uri povestesc diverse lucruri și întâmplări, arăt oamenilor în timp real tot ce fac. Simt că suntem mai conectați.

Cât de importantă este pasiunea atunci când intri în acest domeniu?

Pasiunea este, după părerea mea, numărul 1. Eu consider că dacă nu ești cu adevărat pasionat, nu o să îți iasă, cel puțin nu pe termen lung. Din nou, dacă te apuci pentru partea financiară sau pentru faimă, nu o să ai succes, cel puțin asta cred eu.

Și, în plus, care mai e farmecul să faci asta zi de zi dacă nu îți place atât de mult oricum? Eu am fost si sunt foarte pasionată de domeniul acesta și e singurul lucru de care chiar mereu am chef, dacă pot spune așa, pentru că mai am și alte hobby-uri și lucruri la care sunt bună, dar nu mereu le fac cu tot dragul și mai am momente în care nu am tragere să le duc la capăt.

Cum a evoluat stilul și tonul conținutului tău de-a lungul timpului?

Nefiind de foarte mult timp în domeniu, nu pot spune că au existat schimbări foarte mari, pot spune însă că mereu observ o evoluție atunci când mă uit la ceea ce postam cu câteva luni în urmă.

Sunt lucruri mărunte, dar care fac o diferență odată ce le sesizezi, ca de exemplu pronunția, făcând atâtea voice over-uri pentru Tiktok, acum pronunț mult mai bine cuvintele, sunt mult mai atentă la ton, la inflexiuni, la cât de corect gramatical vorbesc, lucruri pe care le-am dobândit involuntar odată cu experiența.

Îmi dau seama acum mult mai ușor de ceea ce ar atrage oamenii pentru a sta să se uite la un video până la final. Bineînțeles că mai sunt excepții, dar sunt mici îmbunătățiri dobândite prin experiență.

Ai o echipă în spate sau faci totul singură?

Cum am menționat și anterior, da, agenția Squad Influencers mă manageriază și le sunt foarte recunoscătoare pentru tot ce au făcut pentru mine.

Cum și de ce ai ales zona de Beauty?

Sincer, am fost pasionată de make-up dintotdeauna, dar cred că am ajuns să postez content de beauty la întâmplare, pentru că pur și simplu am început să recomand pe Tiktok diverse produse care îmi plăceau mie, iar videoclipurile respective ajungeau virale.

Îmi spuneau oamenii în privat că nu mai găsesc în magazine produsele pe care le arătam eu, ceea ce m-a determinat să continui și am început să tot caut și să testez cât mai multe.

Știam să mă machiez și înainte, însă postând atât de mult content legat de asta, am învățat diverse noi trucuri și tehnici.

Ce sfaturi ai pentru cei care doresc să înceapă să creeze conținut în zona Beauty?

Nu cred că există neapărat o rețetă anume, eu sunt într-un proces de învățare continuă în ceea ce privește social media și încă testez tot felul de idei, deci nu aș avea câteva criterii exacte pe care să le menționez și despre care să știu sigur că funcționează, însă eu recomand să se axeze pe asta doar dacă le place cu adevărat.

Este esențial să învețe și să testeze anumite strategii și idei pentru că de cele mai multe ori nu este de ajuns doar să îți placă ceea ce faci.  Ca să ajungă videoclipurile tale virale și să ajungi astfel la cât mai mulți oameni care împărtășesc aceleași pasiuni sau opinii cu tine, este nevoie să știi și cum să faci content-ul tău să fie atrăgător pentru oameni.

Care sunt provocările pe care le-ai întâmpinat și cum ai reușit să le depășești?

Au fost tot felul de lucruri mici care s-au rezolvat cu timpul, însă mereu am avut sprijinul oamenilor din jur și asta a contat mult pentru că uneori am nevoie de acel imbold ca să realizez anumite lucruri și să trec repede peste.

Am încercat mereu să mă mențin cât de indiferentă posibil când apăreau situații care mi-ar fi putut face rău și să nu las ceva negativ să mă afecteze foarte tare, mai ales pe termen lung.

Încerc să nu mă compar foarte mult cu alte persoane, deși nu îmi iese mereu, pentru că și asta mă poate demoraliza.

Cum gestionezi feedback-ul și comentariile din comunitatea ta online, mai ales cele negative?

Răspund cât de mult pot tuturor mesajelor primite, încerc sa fiu cât de receptivă pot cu oamenii din comunitatea mea, pentru că știu ce înseamnă bucuria de a-ți răspunde cineva pe care îl apreciezi și, până la urmă, primesc atâta susținere din partea lor, încât măcar atât să fac și eu.

Plus, eu sunt genul care nu răspunde hate-ului, iar pe live-uri, de cele mai multe ori, nici măcar nu văd comentariile negative.

Ce planuri ai pentru viitor?

Îmi doresc să avansez din ce în ce mai mult, să intru în contact cu cât mai mulți oameni din domeniu, să postez content cât mai calitativ și  care să fie pe placul oamenilor care mă urmăresc.

Nu îmi doresc să îi dezamăgesc și sper să continui tot așa cu activitatea mea în online pentru că sunt foarte recunoscătoare pentru tot și sunt de părere că am avut un început și un parcurs promițător. Am realizat diverse lucruri destul de rapid la care poate nici nu aspiram înainte pentru ca nu gândeam atât de departe.

Emoji-ul tău go-to:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Cine are ziua de naștere pe 8 ianuarie?

Cine spune că nu poți vizita Portugalia iarna? Hai să vedem unde a fost Biu Braicu 🦋