in ,

AdorAdor

Evelyne Vîlcu, fondatoare și director de creație Povești din București: „Bucureștiul este un loc fain care merită descoperit, un loc în care există povești extraordinare ce merită spuse.”

Dacă Evelyne nu se află într-un muzeu, admirând arta și satisfăcându-și curiozitatea pentru tot ceea ce înseamnă dimensiunea acronică a frumosul, spune Povești din București și organizează evenimente. Evenimente ale căror scop este de a demonstra că tot ceea ce înseamnă artă și cultură în România, pot fi accesibile și atrăgătoare pentru publicul larg și tânăr.

În luna decembrie o poți întâlni pe Evelyne în cadrul seriei de evenimente „La lumina lumânării”, organizate sub umbrela inițiativei Povești din București, unde ți-a pregătit o experiență multisenzorială unică, într-o locație aparte, alături de multe lumânări.

Cu ocazia acestui interviu, ea ne-a povestit mai multe despre femeia Evelyne, dar de această dată cu o fereastră deschisă spre interior, cum și-a orientat perspectiva profesională către organizarea de evenimente, de unde a pornit inițiativa „Povești din București” și ce urmează să se întâmple la seria de evenimente „La lumina lumânării”.

Din exterior, Evelyne, pari îmbinarea armonioasă dintre un instinct antreprenorial desăvârșit, o minte în căutarea cunoașterii și noutății, și un spirit creativ orientat către tot ceea ce înseamnă frumos. Cine este femeia Evelyne Vîlcu din interior?

Mă flatează că spui asta deoarece este rezultatul unei munci cu sinele, de a lăsa aceste porniri care se zbăteau pe dinăuntru să prindă voce și să se manifeste și în exterior.

Femeia Evelyne din interior este încă un copil, și încerc să mă țin cu dinții de asta. Ba chiar încerc să revin la creativitatea pe care o aveam copil fiind.

Mintea mea este un melanj divers de idei și conexiuni, toate fiind conectate de dorința de a îmbunătăți pe cât pot mediul din jurul meu. De când sunt mică, ador puzzle-urile și cred că mintea mea a luat cu timpul forma unui puzzle în continuă construcție. Iar, atunci când îmi vine o idee nouă sau se aliniază niște gânduri, satisfacția este asemănătoare cu acel moment când găsești locul unei piese într-un jigsaw puzzle. Cred că analogia asta mă ajută să privesc to-do list-urile de luni puțin mai simplu de gestionat.

Ai studiat și lucrat în străinătate mai bine de câțiva ani. Cum și-au pus aceste experiențe amprenta asupra perspectivei tale de profesionist?

Cu siguranță, formarea mea ca profesionistă a avut loc în cei aproape 8 ani petrecuți în Marea Britanie și sunt foarte recunoscătoare pentru că am dobândit etica și disciplina muncii britanice. Simt că a fost o perioadă în care mi-au fost stimulate intens creativitatea, gândirea critică și capacitatea de inovare sub toate formele sale.

Am apreciat mereu la britanici că încurajează antreprenoriatul și curiozitatea, atât în sistemul educațional, cât și în mediul corporate. Corporațiile caută din ce în ce mai des intraprenori buni, care să perturbe status-quo-ul, să vadă oportunități și să inoveze.

Asta m-a ajutat enorm când am luat decizia de a mă reîntoarce în țară, deoarece vedeam la fiecare pas oportunități și șanse de a schimba real lucrurile în bine în România. Au fost ani intenși, în care cariera a fost pe primul loc din toate punctele de vedere, dar a fost și un start care simt realmente că mă ajută foarte mult în prezent.

Având în vedere experiența din spate, ce te-a determinat să organizezi evenimente?

Sunt o mare fană și o consumatoare de experiențe care ne smulg din viața cotidiană supraîncărcată și acord o atenție specială activităților care ne oferă o pauză mentală. Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, cred că este esențial să ne reconectăm la realitatea fizică și emoțională. Însă, oferta experiențelor care reușesc asta este extrem de redusă.

Un alt motiv important este dorința de a schimba percepția asupra evenimentelor culturale în România. Adesea, acestea sunt văzute ca activități elitiste, cu bariere înalte, ceea ce contribuie la un consum cultural scăzut.

Vreau să demonstrez că evenimentele culturale pot fi accesibile și atrăgătoare pentru un public larg și tânăr, nu doar pentru un cerc restrâns.

Prin organizarea acestor evenimente, îmi propun să contribui la îmbogățirea și democratizarea scenei culturale locale, oferind experiențe memorabile care să atragă mai mulți oameni spre frumusețea artei și culturii.

Înainte să lansez evenimentele avem un sentiment că lumea va fi extrem de interesată și dornică să participe. Între timp am primit și confirmarea din partea comunității și, într-adevăr, acestea au fost foarte bine primite și de abia aștept zilele în care urmează să se desfășoare.

Ești fondatoare și director de creație al inițiativei Povești din București. Spune-ne mai multe despre proiect. Care este scopul? Ce își propune să atingă?

„Povești din București” este un proiect multi-stratificat, care are în vârful piramidei dorința de a face din acest oraș un loc mai plăcut, de a sublinia frumosul care deja există, de a îmbogăți și diversifica oferta experiențelor și activităților culturale și de a prezerva patrimoniul material și imaterial al orașului.

În mediul online, proiectul deja a strâns o comunitate de peste 60k de oameni care descoperă împreună cu mine multe dintre lucrurile frumoase pe care le are de oferit acest oraș.

Îmi doresc ca aceste informații să ajungă la cât mai mulți oameni, atât din București și România, cât și din afara granițelor. Genul acesta de conținut este, după părerea mea, modalitatea principală de a stimula turismul în capitală și în țară.

În luna decembrie, urmează să aibă loc mai multe evenimente sub umbrela Povești din București, „La lumina lumânării”. Două dintre ele au ajuns sold out în mai puțin de trei zile. De unde ți-a venit inspirația pentru conceptul acestei serii de evenimente?

Evenimentele „La lumina lumânării” au la bază un concept răspândit internațional care presupune împânzirea unor locații speciale dintr-un oraș cu sute sau mii de lumânări și desfășurarea unor activități artistice.

Am descoperit primul eveniment de genul acesta într-o biserică din Londra acum patru ani. A fost o experiență care m-a purtat printr-un carusel emoțional greu de descris. În momentul respectiv, eram convinsă că în curând vor apărea și în România.

Patru ani mai târziu, am realizat că mi-a revenit mie sarcina de a pune ceva similar în scenă și de a oferi Bucureștiului, și în curând și altor orașe din România, această experiență unică.

Cred că posibilitățile creative de dezvoltare a conceptului sunt extrem de ofertante și mă entuziasmează teribil procesul de creație alături de alți parteneri care încep să se implice.

Care sunt responsabilitățile pe care trebuie să le îndeplinești în cadrul acestor evenimente upcoming, la fața locului?

Sper că în cadrul evenimentelor să pot să cunosc și să interacționez cu cât mai mulți invitați și oameni din comunitatea „Povești din București”. Mereu mă emoționează și impulsionează să continui atunci când cunosc persoanele din spatele dispozitivelor, și aud că „Povești din București” reușește să facă din capitala României un loc mai interesant pe care mulți îl descoperă odată cu mine. De aceea, încerc împreună cu echipa să punem tot ce putem în ordine din timp, pentru ca unica noastră responsabilitate să fie invitații și experiența lor.

În calitate de organizator de evenimente, îți setezi anumite așteptări cu privire la cum ți-ai dori să decurgă lucrurile în cadrul evenimentelor. Care sunt așteptările tale de la evenimentele „La lumina lumânării”, care urmează să aibă loc?

Știu că poate sună banal dar îmi doresc ca lumea să se simtă bine. Fiecare detaliu pe care îl gândim în perioada de pre-producție are ca principal obiectiv experiența pe care o oferim publicului nostru. Pentru mine înseamnă enorm că lumea a avut încredere și a ales să vină la acest eveniment. Așa că tratez cu foarte mare atenție acele ore pe care le vom petrece împreună și vreau ca experiența să fie cât se poate de specială.

Punând la dispoziție o experiență senzorială atât de inedită publicului bucureștean, și nu numai, cum îți dorești ca invitații să se simtă?

În lumea teatrului este o vorbă care îmi place foarte tare. Dacă în sală sunt 100 de oameni, înseamnă că pe scenă s-au jucat 100 de spectacole diferite în același timp. Asta cred că se va aplica și experienței „La lumina lumânării”. Tot ce îmi doresc este ca invitații să fie prezenți nu doar fizic. Atenția a devenit un bun foarte valoros. De aceea, dacă reușim să captăm atenția publicului pe perioada evenimentului, consider misiunea îndeplinită.

Cum îți alegi locațiile în care vor avea loc evenimentele pe care le organizezi?

Pun un accent deosebit pe capacitatea locului de a îmbogăți și amplifica experiența auditivă. Fiecare locație este aleasă cu mare grijă, având în vedere modul în care aceasta poate contribui la crearea unei atmosfere memorabile și la îmbunătățirea experienței generale.

Scopul este de a asigura că participanții sunt purtați într-o călătorie senzorială, unde muzica și locația se completează reciproc pentru a oferi o experiență completă. În acest fel, fiecare eveniment devine nu doar o prezentare artistică, ci și o mică escapadă din cotidian, un moment care să activeze simțurile altfel decât suntem obișnuiți.

Încerc în paralel să caut locații atipice pentru un concert de muzică clasică. Să sparg puțin convenția cu care publicul a fost obișnuit. Patrimoniul material al României este extrem de bogat și sper să îl punem în valoare din ce în ce mai mult prin aceste evenimente.

Am remarcat că specificul evenimentelor pe care le concepi, înclină spre dimensiunea culturală. Curiozitatea mea este ce înseamnă arta pentru tine și cum te ajută aceasta să-ți îmbogățești viziunea creativă?

De curând, am realizat că pentru mine, consumul de artă, sub diferite forme, este un alt tip de terapie.

Cred că m-a ajutat pe parcursul anilor să diger diferite blocaje, să lărgesc orizonturi, să forțez anumite convingeri. Așa cum încercăm să avem o dietă echilibrată și plină de nutrienți, cred că este esențial să consumăm activități culturale, chiar dacă domeniul nostru de activitate nu are legătură cu spațiul creativ per se.

Creativitatea este deseori prost categorisită ca ceva benefic doar artiștilor. Însă, creativitatea se poate manifesta în enorm de multe feluri și meserii. Ai nevoie de creativitate în orice domeniu în care ai mai multe piese mișcătoare și probleme ce implică soluții inovatoare.

Care sunt planurile de viitor? Ce evenimente urmează să mai organizezi?

Anul 2024 se anunță foarte aglomerat. Plănuim o serie de evenimente „La lumina lumânării” atât în București, cât și prin țară, în niște locații extrem de speciale. Urmează și niște colaborări entuziasmante cu artiști extrem talentați, cu branduri cu misiuni similare și cu alți operatori culturali. Vom anunța mai multe detalii pe conturile de social media și pe viitorul site care este în construcție.

Avem în minte și niște întâlniri pentru comunitatea „Povești din București” într-un registru ușor diferit, care sunt convinsă că vor aduna și crea povești tare speciale și vor aduce lumea împreună și la propriu și la figurat.

În final, ce înseamnă pentru tine ca un eveniment să fie cu adevărat reușit?

Dacă am reușit să trezim emoție, mă declar extrem de fericită.

Restul sunt detalii organizatorice care pot fi reglate foarte ușor. Însă în fibra emoțiilor se pătrunde mai greu.

Cel mai important sfat pe care l-ai primit la începutul carierei tale în calitate de creator de conținut:

Sincer, nu cred că am primit așa ceva pentru nu am avut un moment în care să îmi propun să încep o carieră în calitate de creator de conținut. Lucrurile s-au întamplat de la sine. Însă ce sfat pot oferi eu celor interesați de acest spațiu este să își găsească „de ce-ul”. M-a ajutat teribil să știu ce scop am și ajută foarte tare în a atrage audiența potrivită și organică.

Emoji-ul tău go-to:

🥹

În ultimele luni, am exploatat acest emoji pentru că au fost atât de multe momente în care eram extrem de nerecunoscătoare și luată prin surprindere de tot ceea ce întâmplă.

Cu ce gând îți dorești să rămână oamenii din comunitatea ta online după ce consumă conținutul pe care tu îl creezi pentru ei:

Că Bucureștiul este un loc fain, un loc ce merită descoperit, explorat și îngrijit. Că există povești extraordinare ce merită spuse și povești ce așteaptă să fie scrise. Că prin consum cultural avem grijă de sufletele noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Te-ai întrebat vreodată cu ce personaj din „Sex and The City” semeni?

Ai ascultat noua melodie a lui Beyonce – My House? We love it!