in ,

AdorAdor OMGOMG

Dăneț Eduard Sebastian, creator de conținut și model: „Mi-am dat seama că acesta este drumul meu. Că fac parte din industrie și asta m-a ajutat să știu ce vreau să fac cu viața mea.”

Perseverent și dedicat, Dăneț Eduard Sebastian – sau, pur și simplu, Edi – este un creator de conținut care a început să prindă din ce în ce mai multă vizibilitate pe aplicația TikTok, datorită conținutului său relatable în care mulți urmăritori se regăsesc.

Cu ocazia acestui interviu inedit, am povestit puțin cu Edi despre începuturile sale în online, cât de mult contează comunitatea sa atunci când creează conținut sau acceptă colaborări cu diferite branduri, precum și aspirațiile sale de viitor din punct de vedere profesional.

Eduard, ai 20 de ani și o comunitate de aproape 250k pe TikTok care îți urmăresc cu interes conținutul. Când ai început să postezi în online? Și ai crezut că vei ajunge atât de vizibil?

E o poveste destul de funny. Acum aproape 3 ani de zile eram la un prieten foarte bun acasă și împreuna cu un alt tovarăș, dădeam scroll toți pe TikTok, unde vedeam alți tineri de vârsta noastră care făceau lip-sync pe diferite melodii românești și adunau zeci de mii de like-uri și comentarii.

Le-am zis prietenilor mei: „Dacă ei pot, noi de ce nu?”. Și chiar în seara aceea ne-am apucat de primele videoclipuri. Pusesem telefonul pe mobilă, cu blitzul de la alt telefon îndreptat către noi să ne vedem și ne prosteam pur și simplu în fața camerei.

Nu credeam că o sa ajung atât de vizibil pe platformă. Nici măcar nu am sperat, dar o făceam pur și simplu pentru că vedeam aprecierea urmăritorilor, engagementul lor de la TikTok-uri și susținerea lor pe live-uri.

Fun fact: Asta nu a fost prima încercare de a mă apuca de TikTok. În urmă cu aproape 4 ani am avut o altă tentativă. Am postat, dar le-am șters ulterior, deoarece persoana cu care eram atunci împreuna, nu mă susținea în asta.

Pe lângă crearea de conținut, cu ce te mai ocupi în momentul de față?

Sunt student la Communication and Emerging Media în cadrul facultății SNSPA. Mă axez strict pe drumul meu în online pentru a putea fi 100% implicat aici.

Care este aspectul care îți place cel mai mult în a fi creator de conținut?

Mi se pare că o carieră în online îți deschide foarte multe drumuri. Ajungi să interacționezi cu mulți oameni noi, oameni care la rândul lor au muncit să ajungă unde sunt acum, și astfel ai multe de învățat din experiența fiecăruia.

Acest aspect este mai mult legat de latura profesională, dar cel mai mult îmi place să văd susținerea urmăritorilor mei, mesajele pe care le primesc și cel mai important ar fi să văd că îi las pe ei cu ceva, cu o idee, o stare de bine.

Un exemplu este schimbarea corporală prin care am trecut. Recent, am postat-o mai pe larg pe Instagram, unde am primit multe mesaje prin care mă felicitau sau mă luau drept motivație pentru a începe la rândul lor o schimbare în viața lor. Îl simt ca pe un aport pe care îl aduc în calitate de creator de conținut în viața fiecărei persoane care alege să mă urmărească.

Cum ai evoluat de când ai început să postezi în online atât profesional, cât și personal?

Profesional, mi-am dat seama că acesta este drumul meu. Că fac parte din industrie și asta m-a ajutat să știu ce vreau să fac în viață. Personal, evoluez în fiecare zi deoarece iau totul ca pe o experiență indiferent de ce este vorba. Trec ușor peste ce nu a fost să fie și îmi văd de drumul meu în online. Faptul că eu creez conținut m-a făcut să trec peste problemele personale care au mai apărut în viața mea și să mă focusez doar pe asta și nu pe lucruri mărunte, dar care mental te pot consuma mult.

Un creator de conținut trebuie să posteze constant pentru a rămâne relevant. Cum rămâi creativ și de unde te inspiri pentru a crea conținut pentru comunitatea ta?

Inspirația mi-am găsit-o din propriile experiențe pe care le-am trăit până la vârsta de 20 de ani, experiențe în care mulți urmăritori s-au regăsit. Fiind foarte relatable, au corelat ușor cu contentul meu. Trecând foarte mulți prin lucruri asemănătoare, unele stupide de adolescent sau altele mai serioase, am ajuns la inimile multora.

Care consideri că este atuu-ul tău? Elementul care te diferențiază de ceilalți creatori de conținut de la noi?

Faptul că sunt unic în felul meu. Fiecare dintre noi suntem unici, toți suntem diferiți, de la look până la gândire. Acesta este un atuu de care sunt conștient si profit de el.

Recent, ai apărut pentru prima dată într-un editorial marca ELLE România – cea mai vândută revistă de modă de la noi. În ce reviste de modă internaționale ți-ar plăcea să mai apari? Sau pentru ce case de modă ți-ai dori să fotografiezi?

Experiența Elle a fost una wow. Nu m-am așteptat să ajung să fiu într-un editorial de-al lor. În trecut am mai fost contactat de diverse case de modă de la noi, doar că am refuzat deoarece am vrut să mă focusez pe drumul acesta de creator de conținut cu speranța că poate o să se îmbine cumva lucrurile, și uite ca așa a fost. Urmăresc diverse reviste de modă, precum Vogue sau Bazaar, dar un vis de-al meu ar fi ca pe viitor să defilez pe scena la un fashion show cine știe pentru ce brand.

Care sunt creatorii de conținut pe care îi urmărești din România, dar din afară, și care te inspiră?

De la noi, îi urmăresc pe: Iustin Chiroiu, Sabin Streza, Marius Mlly, Andreea Suciu, Theo Zeciu etc. Nu pot să spun că mă inspiră deoarece sunt tipuri diferite de content, în schimb uneori sunt idei pe care le mai adaptez, dar îi urmăresc și îi apreciez mult pentru ceea ce fac la ei pe conturi.

Din afară, ajung să mă inspir mai mult, de la persoane precum: Miquel Melero, Theo Carow, Noah Beck. Mă regăsesc în tipul lor de content și încerc să-l adaptez pentru pagina mea și urmăritorii mei.

În funcție de ce criterii îți alegi brandurile sau campaniile cu care colaborezi? Cât de importantă este comunitatea ta când faci aceste alegeri?

Aleg branduri pe care eu le folosesc în viața mea de zi cu zi, de exemplu La Roche-Posay sau YSL. Este foarte important ca valorile brandului respectiv să fie în legătură cu valorile tale ca persoană. Îmi doresc de fiecare dată să prezint informații și produse bune.

Primesc și mesaje de la urmăritori care îmi spun că și ei folosesc aceleași produse și astfel ajung să creez o legătură între brand, eu-creatorul de conținut și urmăritor.

Am remarcat că pe platforma TikTok încerci diferite trenduri. Cum reușești să adaptezi trendurile internaționale și naționale conținutului tău?

Văd ce este popular și în trend în momentul respectiv și o fac ,,românește” – asta pentru cele internaționale. Aici poate să difere, de la melodie, la mesaj, dar ideea să rămână aceeași pentru a continua trendul, dar a-l face pentru utilizatorii români. Iar, pentru cele naționale, văd cum pot să adaptez trendul urmăritorilor mei, pentru vârsta lor și pentru ce mă urmăresc ei pe mine.

Din experiența pe care ai acumulat-o, ce sfat i-ai da acum unei persoane care vrea să se apuce de online?

Să fie constant, indiferent de orice să nu renunțe, pentru că e foarte ușor să ajungi viral cu un clip și după, dacă nu cresc așa de mult următoarele, să renunți.

Dacă i se pare că e o șansă, una la un milion, să ajungi poate cel mai sus în online, lucrul ăsta este adevărat doar pentru că cei 999.999 au renunțat. Aceste cuvintele le-am auzit într-un interviu de-al lui Emil Rengle și mi se par relatable nu doar în domeniul social media, dar, în general, în orice îți propui și vrei cu adevărat. Pe lângă asta, important e să fii tu doarece oamenii simt asta, și cu cât ești mai true în fața lor, cu atât o să creezi mai ușor o conexiune.

Pe final, un random fact about you?

Iubesc brânzeturile, în general brânza cu mucegai.

Cel mai important sfat pe care l-ai primit la începutul carierei tale în calitate de creator de conținut:

,,Fă-o, doar fă-o, nu-ți pune nicio întrebare, dacă asta simți atunci fă-o!’’

Emoji-ul tău go-to:

🤌🏻

Cu ce gând îți dorești să rămână oamenii din comunitatea ta online după ce consumă conținutul pe care tu îl creezi pentru ei:

Îmi doresc să le aduc, sau poate uneori să le atrag atenția cu privire la anume aspecte mai neplăcute ale vieții, dar prin care am trecut și eu la rândul meu, iar ei poate trec chiar acum. Important e să vadă că nu sunt singuri. De exemplu, experiența cu mutatul singur la București sau certurile din familie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Nadd Hu are o nouă schimbare de look! Hai să vezi despre ce este vorba 💇🏼‍♀️

https://likez.ro/sabin-streza-creator-de-continut-sper-ca-oamenii-sa-se-regaseasca-in-videoclipurile-mele-si-sa-le-aduca-macar-un-zambet-pe-buze-indiferent-de-cum-a-fost-ziua-lor

Sabin Streza, creator de conținut: „Sper ca oamenii să se regăsească în videoclipurile mele și să le aducă măcar un zâmbet pe buze, indiferent de cum a fost ziua lor.”