in , ,

AdorAdor

Cine este Claudia Radu, co-fondatoarea Circe – un interviu despre sănătatea menstruală

Cine este Claudia Radu, co-fondatoare Circe - un interviu despre sănătatea mesntruală

Claudia Radu este co-fondatoarea Circe, brandul care oferă femeilor din România (și nu numai) un aparat discret care poate înlocui fără probleme calmantele din primele zilei ale ciclului menstrual. Lansarea brandului Circe și a dispozitivului TENS a venit din dorința Claudiei de a le arăta femeilor din România și din Europa de Est că le înțelege, că nu sunt singure, și că ea chiar rezonează cu experiența lor din perioada menstruală.

„Înțelegerea faptului că nu suntem singure în această luptă este crucială.”

Claudia știe că una dintre experiențele asociate cu sănătatea menstruală pe care multe femei le întâmpină este sentimentul de rușine asociat discuțiilor despre acest subiect, alături de subestimarea durerilor de către unele cadre medicale. Comunicarea deschisă despre aceste probleme poate fi adesea considerată rușinoasă, ceea ce determină ezitarea unora în a căuta ajutor medical corespunzător. De asemenea, minimizarea durerilor menstruale de către medici poate contribui la ignorarea acestor probleme și la subestimarea importanței unui tratament adecvat.

„Un exemplu bun aici este endometrioza – o boală crud de dureroasă – de care suferă 1 din 10 femei la nivel global. Problema este că, de obicei, durează nu mai mult, nu mai puțin, de șapte ani să primești un diagnostic deoarece este des respins de medici ca fiind o durere normală în timpul ciclului menstrual.” – Claudia

Am povestit cu ea despre misiunea Circe, despre tehnologia pe care o folosește acest aparat și despre sfaturile pe care le are pentru tinerii antreprenori aflați la început de drum din Generația Z.

Atunci când ai descoperit tehnologia TENS, aplicată în special pentru durerile menstruale, ai văzut oportunitatea de a construi un business care să abordeze aceste probleme. Cum vezi rolul inovației tehnologice în îmbunătățirea accesului femeilor la servicii de sănătate menstruală și la produse inovatoare?

Prin exploatarea noilor tehnologii, se deschide calea pentru dezvoltarea și furnizarea de produse personalizate, adaptate la nevoile individuale ale fiecărei femei.

Unul dintre trendurile pe care le vedem deja în industria FemTech este dezvoltarea de aparate și app-uri care sunt capabile nu numai să citească markeri biologici, dar pot de asemenea, folosind inteligența artificială, să facă recomandări și schimbări în aplicație care sunt specifice individului.

Aș face, în schimb, aici o paranteză prin care să subliniez că este foarte important să fie și o dorință din partea cercetătorilor și investitorilor să susțină aceste tehnologii. De multe ori, tehnologia există deja, ca în cazul TENS, doar că nu s-a gândit nimeni să o aplice pentru ceva care este strict doar pentru femei.

Surse: Arhivă foto Circe.

Știm că atât tu, cât și soțul tău, v-ați dorit să construiți un brand care are la bază o misiune socială, astfel încât succesul brandului să aibă un impact pozitiv asupra comunităților din care faceți parte. Mi-ar plăcea să aflu mai multe despre ce și cum face acest dispozitiv, Circe TENS. Ce este tehnologia TENS?

TENS sau Stimularea Electrică Transcutanată a Nervilor funcționează prin transmiterea de curent electric de joasă tensiune prin intermediul unui pad adeziv plasat pe piele. Aceste impulsuri blânde blochează transmiterea semnalelor de durere, în timp ce stimulează producția endorfinelor în corp, reducând astfel senzația resimțită.

În comparație cu alte dispozitive similare, care de obicei sunt voluminoase și cu fir, produsul nostru este special conceput pentru a aborda durerile menstruale. Este compact, discret, poate fi ascuns sub haine și e wireless. Acest lucru a fost foarte important pentru noi, deoarece dispozitivul,

„Pentru noi, a fost foarte important ca dispozitivul să fie ușor de folosit în viața de zi cu zi, nu doar când ești acasă.”

Într-un alt interviu, spuneai așa: „Personal, am rezonat mult cu problema inegalității de gen. Încă din copilărie, am simțit mereu că sunt limitată de ideile preconcepute pe care societatea le are despre ce înseamnă să fii femeie, iar odată ce am crescut, am devenit tot mai frustrată de acest fapt.” În ce fel vine lansarea brandului Circe ca un răspuns la o nevoie de-a versiunii tale din perioada adolescenței?

Când eram mai mică, am crezut că sunt singura care se confruntă cu această problemă și că poate, dacă mă conformez, lucrurile se vor îmbunătăți.

Este esențial să găsim un spațiu în care să ne putem exprima liber gândurile și sentimentele.

Din acest motiv, dorim să folosim platforma noastră pentru a construi o comunitate în care fiecare individ să se simtă confortabil să își împărtășească experiențele, oferind un sprijin celor care se confruntă cu aceleași provocări.

Dac-ai putea să le transmiți un singur lucru adolescentelor din România care ar putea beneficia de o mai bună educație în ceea ce ține de propria lor sănătate menstruală, ce le-ai spune? Din ce motiv?

Trebuie să ne bazăm pe informațiile furnizate de medici specializați în acest domeniu și să fim foarte atente în ceea ce privește sursele de informații pe care le consumăm.

În prezent, dezinformarea în domeniul sănătății devine tot mai răspândită, așa că este important să știm cum să facem diferența între știință și pseudo-știință.

„Industria de “wellness” la nivel global valorează $5.6 trilioane și vizează în mod specific femeile tinere.”

Trebuie să fim vigilente pentru a putea face diferența între tratamentele reale, susținute de știință, și „vindecările minune”.

Într-o discuție anterioară cu Cristiana Pantici spuneai așa: „Din experiența mea, femeile din România sunt curioase și implicate în a avea grijă de ele însele, motiv pentru care cred că Circe va fi bine primit. ” Cum vă asigurați – tu și soțul tău – că feedback-ul și experiența femeilor care folosesc dispozitivul vostru sunt integrate în procesul de dezvoltare a produselor și serviciilor Circe?

Analizăm cu atenție fiecare feedback primit, indiferent de opinia noastră inițială, și ne străduim să învățăm din fiecare experiență.

De asemenea, căutăm să menținem un dialog deschis cu clientele și comunitatea noastră. Mă implic cu plăcere în interacțiuni prin intermediul rețelelor de socializare, solicitându-le părerea și folosind mediul online ca un spațiu de brainstorming.

Astfel, ne asigurăm că fiecare nouă clientă primește cea mai bună experiență și serviciu din partea noastră.

Circe

Mi-a stârnit interesul colaborarea pe care brandul Circe o are on-going cu Pe Stop. Ce rol simți joacă colaborările și parteneriatele cu organizații non-guvernamentale sau alte entități în atingerea misiunii voastre sociale?

Circe este o companie care își pune misiunea în centrul activității. În același timp, suntem conștienți că putem realiza mai mult atunci când lucrăm împreună către aceeași direcție.

De aceea, consider că este esențial să stabilim parteneriate cu organizații non-profit sau chiar și alte branduri care împărtășesc aceeași misiune ca noi.

Ne dorim să facem parte dintr-un ecosistem, atât în România cât și în afara ei, care pune sănătatea femeii în prim-planul importanței.

Deși brandul vostru a fost lansat de curând, el a crescut frumos și susținut în acest timp. Care este cel mai mare obiectiv pe care îl aveți pentru Circe în următorii ani și cum credeți că acesta va contribui la îmbunătățirea sănătății menstruale la nivel global?

Obiectivul nostru principal este să ajutăm cât mai multe femei posibil. Ne propunem să extindem gama noastră de produse și să abordăm o varietate mai largă de probleme legate de sănătatea reproductivă a femeilor.

În același timp, urmărim să introducem consultații online cu medici specializați în ginecologie. Prin furnizarea diagnosticului și tratamentului online și la domiciliu, și prin minimizarea necesității de a merge la un cabinet medical, ne dorim să încurajăm mai multe femei să caute ajutor medical și să primească tratamentul adecvat.

Aș menționa aici, în legătură cu contextul global, că Circe este și va rămâne un brand dedicat femeilor din România și Europa de Est. Problemele noastre sunt într-un fel „unice” (deoarece și noi suntem unice!), și cu Circe îmi propun să dezvoltăm un serviciu orientat către această regiune.

Nu în ultimul rând, pentru că știm că Generația Z aduce împreună mulți tineri cu spirit antreprenorial, care iubesc inovația și inițiativa, mi-ar plăcea să știu: Ce sfaturi ai pentru tinerii antreprenori care doresc să înceapă un proiect cu o misiune socială similară, axată pe sănătatea femeilor?

Prioritizează mereu nevoile clienților sau pacientelor tale și construiește-ți planurile și obiectivele în jurul acestora. Acest sfat ar fi benefic pentru orice antreprenor.

„Este important să ne lăsăm ego-ul și propria opinie la o parte și să înțelegem că suntem aici să fim în serviciul clienților noștri, nu invers.”

Asigură-te că oferi comunității tale un mod simplu de a te contacta și creează un mediu în care oamenii să poată oferi feedback sincer. Doar astfel poți construi un produs sau un serviciu care să răspundă cu adevărat unei nevoi.

Introdu codul LIKEZ15 pentru o reducere de 15% la prima comanda de pe Circe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Începe Hustle Music Festival, evenimentul care adună cântăreții și creatorii tăi preferați

Începe Hustle Music Festival, evenimentul care adună cântăreții și creatorii tăi preferați

Totul despre Iustin Chiroiu: Cine este, Vârstă, Relație și Carieră

Totul despre Iustin Chiroiu: Cine este, Vârstă, Relație și Carieră