in

OMGOMG

Cine este Radu Balaș, alias (Motor)Bike: „Dacă nu muncești tu, nu o va face nimeni în locul tău.”

Cine este Radu Balaș, alias (Motor)Bike „Dacă nu muncești tu, nu o va face nimeni în locul tău.”

Radu Balaș, alias Motor(Bike), a pornit de la un simplu canal de Youtube prin care și-a dorit să împărtășească pasiunea pentru vehiculul pe două roți sub care asfaltul se încălzește. În cei opt ani de activitate, a reușit 100% organic să crească o comunitate impresionantă de aproape 755K de urmăritori, devenind unul dintre cei mai influenți creatori de conținut din sfera moto din spațiul online românesc.

Un Suzuki GS 500E din 1991 l-a învățat să devină un motociclist adevărat, iar, mai târziu, cu cât interesul creștea, a început să testeze tot mai multe modele noi, printre care și cele electrice, să facă curse pe circuit și chiar să predea cursuri de prevenție oamenilor care îi urmăresc cu interes conținutul online.

Fiecare motociclist ar trebui să meargă responsabil, cu o conduită preventivă bine dezvoltată și să aibă în vedere că șoferii din jurul lui nu vor fi mereu atenți la trafic.

În cadrul acestui interviu, am ajuns să cunoaștem îndreaproape viziunea lui Motor(Bike), ce înseamnă cu adevărat să faci parte din comunitatea moto din România și de ce preconcepții se lovesc pasionații de motoare. Acum ai ocazia și să descoperi în exclusivitate ce tip de motor i-ar recomanda unui tânăr începător și ce l-a impulsionat să posteze în continuare online.

Când și cum a luat naștere pasiunea pentru motoare a lui (Motor)Bike (Radu Balaș)?

Încă de când eram mic am fost pasionat de mersul pe două roți, chiar dacă nu erau motorizate. La vârsta de 6 ani am avut ocazia pentru prima dată să merg cu un moped, iar puțin mai târziu, când aveam 10 ani, tatăl meu a cumpărat un scuter. Ce avea el să afle mai târziu, era faptul că nu a apucat să se bucure de el, întrucât tranziția de la bicicletă la scuter a fost una instantă. Cu siguranță, toată această pasiune a fost alimentată și de cursele fascinante de MotoGp pe care le vizionam în fiecare weekend cu sufletul la gură.

Care a fost primul tău motor? Și ne poți împărtăși o amintire frumoasă cu el?

Primul scuter a fost cel ce a pornit toată această pasiune, însă era al tatălui meu. Primul meu motor a fost Suzukilă, un Suzuki GS 500E din 1991 care m-a învățat să devin un motociclist adevărat. Doar 45 de capi putere, însă au fost mai mult decât suficienți să mă poarte în plimbări prin toată țara și să-mi dea ocazia să mă bucur cu adevărat de viață. Poate cea mai frumoasă experiență a fost în momentul în care am ajuns să realizez limitele motocicletei și să reușesc să pun pentru prima oară genunchiul pe jos într-un viraj, așa cum vedeam la piloții profesioniști. Ce nu știam eu pe atunci, era că aceste era doar începutul.

Ce te-a determinat să urci primul video pe YouTube, cum credeai că va fi primit? Și ce te-a motivat să-ți continui activitatea până în prezent?

Încă de la bun început am încercat să postez videoclipuri prin care oamenii să înțeleagă partea frumoasă a mersului pe două roți, a modului prin care poți simți orice experiență mult mai intens și a dorinței de a împărtăși din bucuriile pe care le trăiesc.

La început postam videoclipurile fără a avea vreo așteptare și n-aș fi crezut vreodată că acest proiect poate crește atât de frumos. Motivația a fost mereu menținută de comunitatea extrem de unită ce s-a creat în timp și de cuvintele frumoase primite mereu în comentarii, mesaje, mailuri sau chiar față în față.

Din experiență, care este unul dintre cele mai satisfăcătoare lucruri din a face parte din comunitatea de motorcycling?

Faptul că motocicliștii sunt foarte uniți și respectuoși.

Nu toți, într-adevăr, dar cei mai mulți vor sări în ajutorul tău indiferent de câte roți ai avea sub tine. Oriunde ai merge, vei vedea că de fiecare dată când doi motocicliști se întâlnesc, se vor saluta folosind două degete, indiferent de ce model sau din ce categorie face parte motocicleta lor. Fie că e naked, super sport, chopper, cruiser, adventure, enduro sau chiar și scutere, acest respect față de oamenii cu această pasiune va rămâne mereu acolo.

Care sunt câteva preconcepții de care te-ai lovit fiind motociclist în trafic?

Din păcate, sunt mult prea multe. Vei auzi mereu de la oameni cum că au și ei un prieten care e motociclist și merge cu viteză, sau care a murit. Motoclismul e asociat de cele mai multe ori cu viteză, cu ilegalități și cu adrenalină, alături de accidente mortale. Nu toți motocicliștii respectă toate regulile de circulație, dar acel om va fi la fel de nepăsător indiferent de numărul de roți pe care îl are sub el.

„Motocicliștii sunt donatori de organe”, „tu nu o să mori acasă” sau „o să-ți vină și ție rândul” poate sunt doar vorbe-n vânt aruncate de oameni, însă au stârnit anumite preconcepții ce sunt foarte ușor de împărtășit și care nu sunt deloc plăcute, mai ales când vin din partea unor oameni apropiați.

Ce tip de motor i-ai recomanda unui tânăr care vrea să se apuce de condus? Dar câteva sfaturi pe care le-ai recomanda unui începător?

Indiferent de vârstă sau de experiența avută cu alte categorii de permis, aș recomanda oricărui începător să își achiziționeze o motocicletă de capacitate cilindrică mică, cu o putere ceva mai scăzută, astfel încât să fie mai ușor de controlat și de manevrat. Poate că 50 cai putere nu sună foarte mult, dar dacă stai și te gândești ca o astfel de motocicletă are aproximativ 200 kg, ajungi la un raport de 0.25 cai putere/kg. Dacă transpunem asta în situația unei mașini de 1400 kg, ar fi echivalentul a 350 cai putere. Iar, toate acestea în condițiile în care mașinile sunt capabile să aibă viteze mai mari în viraje și o distanță de frânare semnificativ mai mică.

Poate cel mai bun sfat pe care aș putea să-l dau oricărui începător este faptul că nu ar trebui niciodată să se supraevalueze.

Este poate una dintre cele mai mari greșeli făcute de oameni, iar asta se vede și în numărul mare de accidente. Lucrurile se învață în timp, prin experiențe și prin greșeli. Dar trebuie să ne asigurăm că greșelile pe care le facem nu vor fi costisitoare și ne vor permite să ne întoarcem acasă în siguranță.

Faci și cursuri de prevenție. Ce ar trebui să aibă întotdeauna în vedere un pasionat de motoare?

Din păcate, poate sună urât și uneori nu vrem să acceptăm asta, dar orice plimbare poate fi ultimul nostru drum. Nimeni nu iese vreodată cu gândul că va face accident sau că i se va întâmpla ceva grav. Dar, lucrurile nu stau mereu așa cum ne așteptăm.

Tocmai din aceste cauze, fiecare motociclist ar trebui să meargă responsabil, cu o conduită preventivă bine dezvoltată și să aibă în vedere că șoferii din jurul lui nu vor fi mereu atenți la trafic.

Ai condus până în momentul de față un motor electric? Și dacă da, ce impresie ți-a lăsat?

Chiar am avut câteva proiecte foarte frumoase cu o companie de scutere și motociclete electrice și am fost plăcut surprins de eficiența de care dau dovadă. Cuplul extrem de mare și instant e clar diferit de modul de funcționare al unui motor cu combustie internă, dar te obișnuiești repede. Să nu mai mentionez faptul că un „plin” costă aproximatv 1 RON, iar cu o încărcare completă ajungi la aproximativ 100 km autonomie. Toate acestea în condițiile în care o motocicletă are un consum mediu de aproximativ 5%, iar dacă e să calculăm la prețul actual al benzinei ar fi un cost aproximativ de 36 lei pentru fiecare 100 km.

Care e senzația pe care o trăiești când conduci pe circuit?

Este ceva unic, iar competiția într-un mediu organizat este total diferită de mersul pe stradă.

Totul se întâmplă la viteze mult mai mari, fiecare pilot se luptă atât cu el, și cu fricile și limitele pe care le are, cât și cu alți 20-30 motocicliști hotărâți să dea absolut totul pentru o clasare cât mai bună. Din păcate, doar unul poate câștiga, iar această bătălie este cu atât mai aprinsă la vârf.

Chiar dacă vitezele de vârf depășesc constant 270 km/h, iar virajele sunt abordate cu peste 180 km/h la unghiuri de înclinare ce testează limitele fizicii, aceste competiții sunt mai sigure decât mersul pe drumurile publice. Fiecare concurent este conștient de riscul la care se supune, dar și de riscul la care îi poate supune pe cei din jur, astfel respectul este de zeci de ori mai mare aici decât este pe străzi.

Cum îți adaptezi conținutul pe care îl creezi în funcție de anotimp? Mai ales că în anotimpul rece nu poți merge în anumite condiții pe motor.

Din fericire, nu mi-a fost niciodată frică de a ieși chiar și în momentele în care afară temperaturile sunt foarte scăzute. Atât timp cât șoselele sunt curățate, iar poleiul nu este prezent, cu foarte mare grijă poți merge în continuare pe două roți.

Cu siguranță că înainte de iarnă îmi pregătesc conținut, ce să fie postat în zilele geroase în care este imposibil de filmat, dar am și serii de videoclipuri, live-uri sau interacțiuni cu comunitatea ce pot fi efectuate direct din casă.

Primăvara de obicei apar schimbările și se vede rodul eforturilor depuse peste iarnă. Aici încerc de fiecare dată să vin cu un plus în ceea ce privește calitatea video, audio, sau a editării. Vara este plină de idei, proiecte și plimbări, în timp ce toamna prefer să mă bucur de peisajele absolut minunate pe care le pot simți mult mai bine într-o plimbare cu motocicleta și să filmez serii de TripVlogs sau EnduroVlog, prin locuri neștiute de nimeni.

Cum menții legătura cu comunitatea impresionantă pe care ai reușit să o aduni în jurul tău în online? Și cum te fac să te simți întâlnirile cu aceștia?

Oamenii au venit și au rămas aici atât de mult timp pentru că alegerea a fost în totalitate a lor.

Toate proiectele au crescut 100% organic, prin dorința comunității de a împărtăși aceste bucurii cu cei din jur. Chiar și dacă nu ești pasionat de motociclism, sau două roți, cu siguranță poți găsi o grămadă de content care să-ți aducă zâmbetul pe buze sau care să te facă să râzi.

Inițial, am refuzat să îmi afișez fața, iar oamenii mă puteau recunoaște doar după cască, însă am realizat că nu mă pot ascunde la nesfârșit și pot să spun că am făcut cea mai bună alegere. Nici nu realizasem cât de mulți care urmăresc proiectele sunt în jur, iar fiecare întâlnire se sfârșește cu un „bate pumnul” și un zâmbet pe buzele tuturor.

Fața lui Motor(Bike)

Cel mai important sfat pe care l-ai primit la începutul carierei tale în calitate de creator de conținut:

Dacă nu muncești tu, nu o va face nimeni în locul tău.

Emoji-ul tău go-to:

🤜🤛

Cu ce gând îți dorești să rămână oamenii din comunitatea ta după ce interacționează cu conținutul pe care tu îl creezi pentru ei:

Mi-ar plăcea ca oamenii să înțeleagă faptul că motociclismul în sine nu este deloc riscant, ci oamenii neatenți din trafic. Ba din contră, este extrem de frumos și îți oferă senzații și plăceri unice, pe care oricât de mult ai încerca, nu le poți obține prin nimic altceva. Iar mie mi-a schimbat viața în cel mai bun mod posibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Cine este Mario Fresh „Timpul este un aspect pe care l-am sacrificat și-l sacrific în continuare.”

Cine este Mario Fresh: „Timpul este un aspect pe care l-am sacrificat și-l sacrific în continuare.”

Cine este Miru Dragu „Îmi place că pot să îi ofer unui om măcar un zâmbet, asta mă împinge să continui în fiecare zi.”

Cine este Miru Dragu: „Îmi place că pot să îi ofer unui om măcar un zâmbet, asta mă împinge să continui în fiecare zi.”