in , ,

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

Geanina Rădulescu este Influential Marketing Director la Squad Influencers și, mai mult decât atât, este creator de conținut.

Am povestit cu ea despre ce înseamnă această meserie, cum arată o zi obișnuită din viața ei și care este serialul ei de confort.

Cum a început cariera ta cu Squad Influencers, ce te-a determinat să vrei să faci parte din echipă?

Nu este mult de povestit aici. 😋

Aventura mea în comunicare a început în vara anului 2017, când am aterizat la Golin, într-un internship de 5 luni, unde am testat și PR-ul și digitalul. Nu aveam nici cea mai vagă idee despre ce înseamnă comunicarea, însă o vedeam ca pe ceva mereu de actualitate, care mi-ar menține atenția mai mult de 2-3 ani.

Apoi a venit primul job – am luat contact cu brandurile mari pe care le urmăream, cu strategii de comunicare, community management și implementări de campanii de social media. Practic, am început să fac social media atunci când marketingul începea să se facă prin influenceri. Asta este normalitatea mea.

Ușor-ușor am realizat că partea de influential marketing și strategia din spate mă atrag foarte mult. Așa am ajuns în Squad Influencers. Am înţeles rapid cum stau lucrurile într-o agenţie de influential marketing şi, la fel de rapid, am conștientizat că aici îmi este locul şi că asta vreau să fac mai departe.

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

Cum de încă fac parte din echipă după cinci ani? Am fost întotdeauna motivată de dorința de a face parte dintr-un mediu în care sunt auzită și ascultată, un mediu  în care ideile îmi sunt susținute & implementate și pot contribui vizibil la succesul companiei, unde scopul comun este acela de a crește – lucruri pe care nu le găsești neapărat în marile multinaționale. Asta mi-a adus mereu împlinire și încredere în mine.

În continuare avem același scop și aceeași viziune, fapt ce ne face să construim lucruri absolut minunate, atât pentru content creatorii cu care colaborăm, cât și pentru echipa în sine.

Cum arată o zi obișnuită ca Influential Marketing Director?

Mă trezesc, fac exercițiile de respirație și mă rog să treacă cu bine. Hahaha, glumesc.

Surpinzător sau nu, real iubesc ceea ce fac, sunt infinit recunoscătoare și nu mă imaginez profesând în alt domeniu.

Deși am deseori tendința de a o face, nu vreau să-mi prezint job-ul ca fiind un fairytale, că până la urma este o meserie și trebuie tratată ca atare, însă pot spune că este complex, într-un sens frumos.

O zi nu seamănă întotdeauna cu cealaltă, însă Biblia:

  • Primul lucru dimineața – încerc să mă activez înaintea echipei de manageri pe care o coordonez, pentru a verifica și trasa task-urile zilei, urmând ca pe întreg parcursul zilei să aprobăm totul împreună. Nu se întâmplă ceva fără știrea mea.
  • Trec prin mesajele rămase necitite de pe zecile de grupuri de whatsapp din care fac parte (aproximativ 60). Cu fiecare content creator avem câte un grup de whatsapp destinat proiectelor, unde comunicăm constant, separat de comunicarea în sine de pe mail și un alt grup – nișat doar pe PR, destinat aparițiilor media. Plus altele 4-5 unde ne coordonăm intern pe lângă întâlnirile recurente de status.
  • Ajung la mailuri, văd ce arde și ce nu. Nu mai gestionez partea de implementare propriu-zisă a proiectelor, însă decid ce proiecte se întâmplă și în ce termeni, în funcție de asocierile care ajută content creatorii să crească și de credibilitatea lor în asocierea cu brandul, negocierea în sine, deadlines & brieful, oamenii potriviți, start proiect, apoi urmăresc îndeaproape tot flow-ul până la finalizarea proiectului și intervin doar atunci când este cazul.
  • Întâlniri fizice sau online cu agenții de publicitate și clienți-brandurile în sine (new business sau întărirea parteneriatul pe care deja îl avem)
  • Întâlniri 1-1 cu content creatorii & echipa de management pentru a ne recalibra și organiza pe modul de lucru și lista de colaborări în sine.
  • Întâlniri 1-1 cu content creatorii & echipa de PR, pentru a dezvolta noi stragerii de creștere a imaginii (fie că vorbim despre apariții în emisiuni TV, podcasturi, articole scrise, speakeri în cadrul evenimentelor sau o direcție mai potrivită de creare a contentului)
  • Înterviuri cu noi potențiali content creatori – scouting și tot procesul de onboarding de după. Aici am mare noroc cu oamenii din echipă care stau constant cu ochii pe platfomele de social media pentru a identifica noi talente.
  • Apoi, aproximativ în fiecare zi avem o listă de evenimente în cadrul cărora sunt prezenți content creatorii. Merg și acolo – selectiv, unde scopul nu este doar de just for fun.
  • Apoi sunt cazuri în care merg în press trip-uri (evenimente de lansare și nu numai) alături de content creatori li branduri, în afara țării. Vezi anul trecut Korea sau Paris săptămâna viitoare.

Asta într-o zi obișnuită. În zilele neobișnuite mai avem câte o criză de imagine, comunicare de criză și tot ce generează acestea.

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

Care sunt cele mai provocatoare task-uri? Dar cele mai plăcute?

Lucratul cu oameni te provoacă indiferent de job. Nu am o listă aici, însă pot să numesc un singur task ce se simte provocator și plăcut în același timp: să creezi dintr-un simplu om un proiect mare. În mai puțin de un an să-l aduci de la necunoscut la preferatul brandurilor și al online-ului în sine.

Evident, meritele nu sunt asumate complet, deoarece fără talent și determinare din partea content creatorului, nimic nu ar fi posibil, iar eforturile noastre și toată strategia de a construi pe ceva ce am identificat în el ar fi în zadar.

Ce te-a pregătit pentru această meserie?

Așa cum am mai povestit, sunt un non-exemplu din acest punct de vedere, în sensul că n-a existat niciun fel de strategie, n-am avut niciun plan. Știam doar că orice voi face va trebui obligatoriu să ducă spre succes.

Experiența vine în timp, pe măsură ce dezvolți sute de proiecte, te ocupi de zeci de oameni și interacționezi cu tot atâtea branduri și situații, și ai o echipă care se bazează pe tine și îți oferă toată libertatea.

Nu există o facultate/master anume sau o serie de cursuri ce te califică pentru acest job, în schimb, cu siguranță fără inteligența emoțională ce îți oferă modestia, calmul și empatia, împreună cu ambiția și consecvența, nu ai mari șanse de succes.

De aici multă muncă. Am fost bucuroasă să înlocuiesc serile de club & ieșirile cu prietenii cu scrisul briefurilor, alegerea content creatorilor potriviți, crearea celor mai potrivite concepte & identificarea platformelor potrivite și chiar creșterea echipei și dezvoltarea influencerilor parte din portofoliu, ca aceștia să devină relevanți & să aibă rezultate din ce în ce mai bune.

Cheia succesului în acest domeniu? Pe scurt, nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

Cum este să lucrezi cu influencerii?

Aș spune la fel ca mersul pe sârmă, nu e recomandat să te uiți în jos sau în părți. Indicat este să privești mereu înainte, către scopul final. 😊 Există situații mai ușoare sau mai anevoioase.

Mereu am considerat că este mai mult decât un business. La baza unui management bun stau  două calități simple: empatia și fermitatea. Evident, așa cum povesteam mai sus, inteligența emoțională este baza.

Cu cei mai mulți dintre content creatori ajungem la stadiul de prieteni, familie. Oamenii vin și îți împărtășesc totul – visurile personale și profesionale, dorințele și temerile, trecutul și prezentul, și important este să creezi mediul în care ei să se simtă în siguranță, să se deschidă, iar tu să înțelegi dincolo de ceea ce se vede.

E greu să le fii și prieten și în același timp să ai și credibilitate în a te impune, însă în timp cu toții au înțeles limitele celor două spații. Long story short, la final de zi important este să facem lucruri frumoase împreună si sa punem mai puțin accent pe a defini aceste relații.

Este important să fii mereu prezent. Există constant urgențe, situații de criză, nevoi personale.

Pentru mine nu există office hours, însă încerc pe cât posibil să prioritizez, să nu fiu disponibilă pentru oricine – lucru care de multe ori vine la pachet cu nemulțumiri.

Punctual, comunicarea cu Gen Z trebuie adaptată. Venim din vremuri ușor diferite, iar acesta este un element ce nu poate fi ignorat în relațiile pe care le avem. GenZ-erșii sunt luați de val, nu au experiență, nu înțeleg industria așa cum ne-am dori.

În general, când atingi succesul atât de devreme și așa de rapid, sunt mulți oameni care te admiră & laudă la orice pas și chiar ajungi să crezi că ești cel mai tare, pierzând contactul cu realitatea. Aici este important să ai o echipă care să îți comunice cine ești, ce ești si unde ești, să te aducă cu picioarele pe pământ. Nu este prea distractiv de multe ori. 😆

Sunt influencerii viitorul?

M-am saturat de întrebarea asta. 😆 De când a început marketingul prin influenceri primesc aceeași întrebare. Părerea mea este că-i doar începutul.

Unul dintre trendurile prezente va fi live shopping-ul – care deja a început să se facă prezent. Acesta va deveni o parte tot mai importantă a campaniilor cu content creators. Audiența și implicit expunerea sunt mult mai mari decât în cadrul unei postări. Comunitatea reacționează & întreabă pe loc, viteza de reacție este mai mare.

Zona de media se duce tot mai mult spre vorbit și vândut concret, spre conversie.

Brandurile deja au început să ceară conversii, să ofere procent din vânzări, totul numai să vândă. Social media se duce spre affiliate marketing și se îndepărtează de influencer marketing încet-încet. Mergem spre zona de e-commerce reinterpretat,  mai exact în zona de social commerce.

Viitorul nu va mai fi doar un clip estetic care nu spune ceva în cuvinte, și exprimă doar estetic.

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

Ceea ce ne-a adus până aici, estetica din videoclipuri, nu va fi ceea ce ne va duce de aici mai departe. A nu se înțelege că vom renunța complet la contentul estetic cu sounds nice pe fundal, ci doar că modalitatea cea mai rapidă de creștere va fi reprezentată de către un format nou pe care altfel de oameni îl stăpânesc – evident, se învață, poate fi exersat.

Toate nișele de comunicare și stilurile de content vor continua sa crească și industria mai are mult loc de evoluat, doar că unele tipologii de content, deci implicit unele tipologii de creatori de conținut vor crește și vor avea succes mai mult decât alții.

Un alt lucru pe care l-am observat și pe care îl încurajez este faptul că brandurile vor căuta parteneriate pe termen lung în locul colaborărilor punctuale. Astfel, credibilitatea și continuitatea sunt asigurate. Apoi procesul de conversie necesită timp chiar și în cazul content creatorilor cu audiențe engaged.

Voi încheia cu faptul că Influencerii devin mai specializați. Aceștia nu vor mai fi doar content creators, ci se vor dezvolta și mai mult în nișa/industria lor, făcându-i mai valoroși & căutați de brandurile din acel domeniu.

Așadar, vom auzi mai degrabă de designeri, fotografi/videografi, psihologi/coach, make-up artiști, sportivi, comedianți, bucătari chefi etc. în loc de „influenceri”.

Care este cea mai dragă campanie pe care ai coordonat-o? De ce ți-a rămas în suflet?

Nu vreau să dau un raspuns clișeic, dar am multe. În general îmi plac proiectele complexe și asocierile long term, însă ce mi-a rămas în suflet este proiectul cu Samsung x Lorena Șerban din 2021.

Am fost invitate în Paris la premiera noului sezon Emily in Paris, urmând ca apoi să facem un tur al locațiilor unde s-a filmat serialul. Parisul – orașul meu preferat, Emily in Paris – serialul ei preferat, zis și făcut, bilete de avion, cazare, brief.

Din cauza pandemiei s-a anulat evenimentul, însă noi eram cu bagajele la ușă. Am primit din partea Netflix adresele locațiilor în care s-a filmat serialul și uite așa am mers împreună să creăm materiale din toată călătoria, care să arate Parisul prin lentila telefonului. Am făcut un takeover minunat pe contul Samsung, plus mult content asociat cu telefonul și serialul. Evident, și outfiturile noastre matchy cu Parisul.

Unde mai pui că am început colaborarea Lorena x Samsung cu doar câteva livrabile, iar în scurt timp a ajuns ambasador de brand? ❤️

Altfel, tot în arhiva de campanii de suflet întră și campania creată în plină pandemie pentru Mirinda, împreună cu agenția parteneră de digital – L2, prima campanie a unui brand în România pe TikTok, cu banner și pagină de challenge dedicate.

#MixUpYourHome a cuprins un mix de tactici pe Instagram, Facebook, Spotify, TikTok, precum și o experiență AR. În primele 7 zile de live ale campaniei s-au înregistrat 2 milioane de impresii, peste 400K de utilizări ale filtrului și 60K de postări în story.

Mai spun?

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

PR sau Influencer Marketing?

Influencer Marketing for life. ❤️

Cum îți place să-ți petreci timpul liber?

Nu presupun high-maintenance. Iubesc să călătoresc, îmi place și am nevoie de mult somn pentru a recupera ce pierd în timpul săptămânii și să stau cu persoanele iubite. Dacă merg toate trei în același timp, minunat!

Uneori mai pictez.

Care este serialul/filmul tău de confort? Dar mâncarea?

Am trei filme preferate: Interstellar, Inception și Amour, iar serialul de confort cu siguranță este Gossip Girl. : ))) L-am văzut de 4 ori – Încă îl aștept pe al meu Chuck Bass.

Legat de mâncare, aș putea mânca întruna sushi sau cartofi prajiți. De câteva luni sunt obsedată de zmeura cu ciocolată.

Ce influenceri urmărești tu, personal, atât din Ro, cât și din afară și ce te-a inspirat să le dai follow?

Evident, urmăresc toți content creatorii parte din portofoliul nostru – puțin control freak. Personal îmi place tot ceea ce este frumos vizual – de aici tendința spre fashion & beauty.

De aici îmi iau inspirația și îndrumările pentru stilul personal și rutinele de îngrijire.

Din România îmi place mult Codrina Apostol – contentul foarte curatoriat, stilul bine definit și asocierile corect alese. Altfel, achiziționez orice produs de makeup văd la Ștefania Olariu. Eu și mai tot TikTok-ul – suntem foarte mândri de ea.

Apoi, din ce îmi vine în minte rapid:

Quyen Mike – visual artist & creative director crescut în România & stabilit în UK. Este de departe printre favoriți. Pare că are abilitatea de a privi lucrurile diferit față de oricine altcineva. Pe lângă partea creativă, colaborează cu branduri precum Chopard, Bentley, Bvlgari etc. și e interesant să vezi modul în care le integrează, mai ales că în România nu există astfel de asocieri încă.

Andreea Ali  – o urmăresc de ani de zile. Mi se par interesante evoluția și povestea de viață. Românca ce a început cariera de makeup artist în țară, apoi printr-un simplu job în Sephora a decis să se mute în Paris, iar de acolo a venit succesul – machiază cele mai cunoscute nume, tutoriale în reviste cunoscute, plus transformarea într-un content creator de fashion & lifestyle.

Tezza – apreciez povestea de succes.

Marta Sierra – regina tranzițiilor. E inconfundabilă.  Mi se pare intersant că a găsit un trend care a funcționat pentru ea și pe care l-a personalizat foarte bine.

Valeria Lipovetsky – aici pe lângă partea de fashion & stilul cu care empatizez, contentul relatable, mai există nișa de podcast pe diverse teme, de la Mastering style basics la The ups and downs of entrepreneurship.

Și pentru că Parisul este orașul meu de suflet: Renan Pacheco, Leia Sfez, Katie Giorgadze etc.

Cine este Geanina Rădulescu, Influential Marketing Director: „Nu am viață profesională și viață personală. Asta este viața mea cu totul.”

Ce te face să te simți mândră?

Am de lucrat aici. Sindromul impostorului este omniprezent. ☺️ Real sunt mândra de cariera pe care mi-am construit-o și de toate plusurile cu care vine la pachet, sunt mândră de echipa pe care am crescut-o, sunt mândră de fiecare dată când ies din zona de confort și realizez lucruri pe care mi le imaginam a fi peste puterea mea, sunt mândră de modul în care mă văd oamenii din jur. Sunt mândră când persoanele importante pentru mine îmi spun că sunt mândre de mine.

În viața personală, mă simt deseori mândră atunci când îi văd pe cei dragi atingându-și obiectivele, îndeplinindu-și dorințele. A fi martor la creșterea și succesul lor îmi aduce un sentiment de mândrie și împlinire, mai ales știind că mereu joc un rol important în sprijinirea și încurajarea lor în mod constant.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Lansare de carte și film documentar - CVARTAL - patrimoniul cultural al cartierelor din București

Lansare de carte și film documentar: CVARTAL – patrimoniul cultural al cartierelor din București

Totul despre Andrei Ciocîrlan: Cine este, Vârstă, Biografie, Carieră

Totul despre Andrei Ciocîrlan: Cine este, Vârstă și Carieră