in ,

OMGOMG

Ce trebuie să știi pentru a-ți lansa un magazin online de succes în 2024. Află ce spun experții de la Cloud Vision Software

Dacă vrei să pui bazele solide ale unui brand sau să te extinzi, în 2024 este esențial să folosești o abordare multichannel a strategiei tale de marketing. Astfel, un magazin online care să vândă este o componenta importantă pentru a pune bazele unei strategii de marketing online care să funcționeze pe termen lung.

Cu toate acestea, crearea unui magazin online poate fi o adevărată provocare, mai ales dacă nu ai experiență în domeniu. De aceea, am discutat cu experții de la Cloud Vision Software pentru a afla ce trebuie să știi înainte de a începe dezvoltarea unui magazin online pentru a avea succes.

Iată 5 lucruri de care sa ții cont:

1. Alegerea platformei potrivite

Primul sfat de la experții Cloud Vision Software este să alegi platforma potrivită pentru magazinul tău online. Alegerea depinde de:

  • Cerințele business-ului tău
  • Buget
  • Așteptările la nivel de trafic, vânzări și număr de produse.

Există trei tipuri principale de platforme pe care le poți alege:

  • Platforma SaaS precum Shopify;
  • Platforma tip CMS precum Prestashop, Magento, WooCommerce;
  • Sau o soluție custom, în care o firmă de IT îți creează magazinul de la zero.

Uite ce ar trebui să știi despre fiecare:

Platforma SaaS are o subscripție lunară relativ mică și poate fi pregătită pentru primele vânzări în mai puțin de o zi.

Platforma CMS poate dura puțin mai mult să fie configurată, dar este o opțiune populară datorită faptului că este bazată pe WordPress, o platformă bine cunoscută și ușor de utilizat.

Soluția custom este cea mai complexă și costisitoare, dar oferă flexibilitate maximă și posibilitatea de a scala în funcție de necesități.

2. Promovarea site-ului

După lansarea site-ului, este important să te asiguri că oamenii îl vor găsi. Trebuie ținut cont de faptul că odată ce aloci un buget pentru creșterea organică a vizibilității site-ului tău, comenzile vor apărea mai întârziat, fiind nevoie de timp pentru ca site-ul tău să apară mai sus pe Google sau să ajungă cunoscut de potențialii tăi clienți de pe Social Media sau din alte surse.

Pentru asta, experții de la Cloud Vision Software recomandă:

  • Pe de-o parte: Optimizarea SEO pentru creșterea traficului pe termen lung, fiind foarte important
  • Începerea unor campanii de promovare tip ads pe platforme precum Google, Facebook sau TikTok pentru vânzări mai rapide
  • Explorarea și a altor canale de marketing precum email marketing, influencer marketing, affiliate marketing etc.

3. Alegerea între WooCommerce și soluția custom

Woocommerce: Dacă ești la început de drum și vrei să investești mai mult în marketing și mai puțin în platformă, experții recomandă utilizarea WooCommerce.

Costurile pentru o soluție WooCommerce încep de la 3000 Lei, urcând în funcție de necesitățile fiecărui magazin.

Dezavantajul WooCommerce este, în general, performanța, paginile având nevoie de 1-3 secunde pentru a se încărca, iar în cadrul unui trafic mai mare, costurile de întreținere cresc considerabil.

Soluție custom: În schimb, dacă ai un business deja existent sau un buget mai mare, o soluție custom (NextJs/Golang) poate fi mai avantajoasă. Aceasta îți oferă performanțe mai bune, customizare completă și monitorizare avansată a platformei.

Costurile pentru o soluție custom încep de la 12.000 ron și se pot duce către 20-40.000 Lei, în funcție de specificații) și timpul necesar dezvoltării este între 2 și 4 luni.

Deși resursele necesare sunt mult mai mari decat cele de WooCommerce, aceasta soluție are avantaje considerabile din punct de vedere al performanței:

  • panou de administrare cu permisiuni granulare
  • module operaționale de optimizare / automatizare ale proceselor
  • emiterea și printarea automată a awb-ului, facturii, și altele
  • monitorizare mai avansată a platformei / serverelor, astfel încât, în funcție de necesitate, se pot scala pentru a permite performanțe ridicate la un trafic la fel de ridicat (4000+ activi utilizatori concomitent)

4. Bugetul pentru un site

Ce buget ar trebui să aloci pentru un magazin online? Prețurile unui site sunt foarte variate pe piața din România, dar ce buget ar fi necesar pentru a avea un magazin online foarte bun?

Experții de la Cloud Vision Software recomandă alocarea unui buget minim de 6000 de lei pentru crearea unui magazin online, în cazul în care alegeți o soluție de tip WooCommerce. Totodată, aceștia ne-au spus că este recomandat să fie alocat și 2000-3000 Lei pentru eventuale modificări/îmbunătățiri ce pot fi necesare parcurs.

5. Costuri adiționale

Pe lângă costurile cu lansarea site-ului, trebuie să ții cont că mai sunt și alte costuri adiționale, mai mici, unele putând fi recurente. Uite o imagine de ansamblu asupra lor:

  • Hosting/Server

Pentru hosting costurile pot începe de la 6 euro pe lună pentru un pachet de bază. Pentru un proiect recent dezvoltat custom folosind NextJs + Golang, aceștia au folosit un pachet de 12 euro pe lună.

  • Domeniu
    11 euro pe an.
  • Certificat SSL
    Există și pachete de hosting care vin cu certificat SSL gratuit, dar pentru un nivel de securitate mai înalt, certificatul SSL poate fi undeva la 20-25 euro pe an.
  • Serviciu de email
    Pentru un pachet de 3 mailboxuri, costurile sunt de 30-42 euro pe an.
  • Mentenanța
    Cloud Vision Software oferă primele 6 luni gratuite pentru clienții cărora le-au dezvoltat un magazin online, iar ulterior ei oferă pachete de la 20 de euro pe lună, în functie de necesitățile platformei.

Ai și alte întrebări? Îi poți contacta pe cei de la Cloud Vision Software aici. Au mai multe proiecte bine realizate, iar sfaturile lor ne-au fost de mare ajutor. Sperăm să te ajute și pe tine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Mario Fresh și RENVTØ lansează oficial clipul piesei BROKOTO

Piesa BROKOTO e lansată oficial

Bastien lansează piesa „Mai bine așa”

Bastien lansează piesa „Mai bine așa”