in

OMGOMG

Ar trebui, sau nu, influencerii români să-și macheze publicitatea?😱

Un topic controversat în Ro😱

Hey, hey, dear Gen Z reader!🧚‍♀

Marcarea publicității este un topic destul de dezbătut în spațiul românesc, mai ales că există un cadrul legal care să reglementeze marcarea necorespunzătoare a parteneriatele plătite/neplătite între un influencer/creator de conținut și un brand/produs/companie, dar de care, se pare, nu prea se ține cont și nu se sanționează în consecință.

Cei de la AVOCATOO au postat un articol, „Regulile ANPC pentru influenceri și publicitatea pe Instagram și alte rețele”, care abordează publicitatea comercială. După cum menționează și ei, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) doar enumeră o listă de recomandări pentru marcarea conținutului comercial.

O precizare importantă: recomandările privind marcarea conținutului comercial se aplică și dacă influencerul X își promovează propriul brand.

Potrivit ANPC, etichetarea trebuie să fie:

  • într-un loc vizibil,
  • într-un font clar
  • într-o dimensiune suficient de mare a fontului, prin inserarea de avertismente adecvate cu folosirea de hashtag-uri.

Autoritatea a oferit și un set de exemple, după cum urmează: #PAIDSPONSORSHIP ’BRAND’, #PAID PARTNERSHIP ‘BRAND, #AD etc.

Tot cei de la Avocatoo.ro au făcut o postare pe contul lor oficial de Instagram în care evidențiau practicile necesare, clare, legale, pe care un influencer este responsabil să le pună în practică când promovează un produs/serviciu/altceva în UK.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida por avocatoo (@avocatoo.ro)

 

Totodată, în 2020, Interactive Advertising Bureau (IAB) România a conceput și distribuit primul Cod de Bune Practici în Influencer Marketing. Scopul acestuia este de a crește eficiența și transparența, precum și de a întări credibilitatea în cadrul campaniilor cu influenceri, astfel încât să existe un echilibru în comunicarea dintre branduri, influenceri și consumatori. Codul poate fi găsit și descărcat în format pdf chiar aici.

Publicitatea comercială, precum și marcarea acesteia, a fost un topic dezbătut și de către influencerii și creatorii de conținut de la noi.

În octombrie 2023, Silviu a vorbit despre acest topic într-un videoclip „INFLUENCERII TREBUIE SĂ-ȘI MARCHEZE PUBLICITATEA” și a menționat, citind dintr-un articol realizat de PANORAMA (care merită citit, dacă mă întrebați pe mine), că ANPC-ul are toate pârghiile necesare pentru a reglementa sau sancționa publicitatea nemarcată, dar nu se fac sancțiunile necesare.

Yoyo a împărtășit recent experiența prin care a trecut din cauza faptului că nu și-a marcat publicitatea. Mai multe poți afla urmărind TikTok-ul de mai jos:⬇️

@__y.o.y.o__ Replying to @andreea yamur ♬ original sound – Yoyo

All in all, care este părerea ta despre marcarea publicității comerciale? Ar trebui influencerii să își marcheze, sau nu, conținutul pe care îl promovează?

Dacă ai dorințe pentru alte articole asemănătoare, dă-ne un pont aici.💖

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ce vor Marilu Dobrescu și Iustin Petrescu de la 2024?

Horoscopul Likez.ro pentru săptămâna 8 – 14 ianuarie: clasamentul celor mai optimiste zodii