in ,

AdorAdor

Andrei Mocanu, stilist vestimentar și consultant de imagine: „Tricoul este articolul vestimentar pe care îl port aproape în fiecare zi.”

Andrei Mocanu merge dincolo de granițele unui creator de conținut tipic din sfera fashion. El este un stilist vestimentar și consultant de imagine care a muncit din greu pentru a ajunge în punctul în care este astăzi, iar dovadă stau colaborările sale cu numeroase persoane publice, celebrități, de la Connect-r și până la Iuliana Beregoi sau Mario Fresh, dar și colaborările cu reviste internaționale de renume.

În cadrul acestui interviu oferit în exclusivitate, Andrei ne-a împărtășit puțin din vasta lui experiența de stilist, de unde se inspiră, dacă contează, sau nu, conexiunea cu clientului înaintea creării unei ținute și cu ce designer de modă i-ar plăcea în mod deosebit să ia o cina.

Ești stilist vestimentar, consultant de imagine și creator de conținut. Curiozitatea mea este cum ai reușit să îți identifici propriul stil?

Nu pot spune că mă identific cu un anumit stil sau că am reușit să îmi creez unul propriu. Deoarece petrec destul de mult timp pe platourile de filmare, îmi place să mă îmbrac lejer, cu haine sport în mare parte. Atunci când trebuie să fiu prezent la anumite evenimente sau când ies să mănânc în oraș, îmi place să abordez zone stilistice diferite, să mă joc aș zice și să dau frâu liber creativității.

Care este articolul tău vestimentar preferat – fără de care nu poți pleca din casă?

Interesantă întrebare! Telefonul ar putea fi acum un accesoriu vestimentar. Glumesc!

Tricoul este articolul vestimentar pe care îl port aproape în fiecare zi.

Indiferent dacă e frig și port un hanorac sau un pulover, tricoul este nelipsit. Excepție fac zilele în care port cămașă sau costum.

Care sunt sursele tale principale de inspirație atunci când creezi o ținută?

În general urmăresc toate show-urile de modă internaționale, dar și Pinterest este o sursă foarte bună de inspirație pentru mine. Am unele momente în care mă inspir din ceea ce se întâmplă în jurul meu, dar și altele în care îmi vin anumite idei „out of nowhere” care mă surprind.

Care sunt pașii pe care îi urmezi atunci când creezi o ținută? Cum arată procesul din spate?

Depinde de proiectul sau clientul pe care îl am. Când vorbim de videoclipuri muzicale, este un întreg proces pe care îl stabilesc îndeaproape cu regizorul proiectului, dar și cu artistul. Când creez un outfit pentru alt client, încep în general de la pantofi sau de la piesa vestimentară pe care vrem să punem accent. De exemplu, dacă am o jachetă din piele cu ținte si vreau ca aceasta să fie „vedeta”, voi începe mai întâi cu ea, după care aleg restul articolelor vestimentare.

Cât de important este să cunoști omul pe care urmează să îl îmbraci? Și cum reușești să formezi o conexiune cu acesta?

Eu nu pun foarte mare accent pe acest lucru. Într-adevar, atunci când ai o relație mai apropiată cu o persoana este puțin mai ușor deoarece este confortabil cu tine și prinde o anumită încredere. Nu mai este nevoie să „îl convingi” că așa este bine, iar comunicarea este puțin mai ușoară.

De fiecare dată când lucrez cu o nouă persoană, încerc să aflu încă de la început care sunt așteptările persoanei respective, încerc să aflu dacă are anumite complexe, iar în final creez un look de comun acord și toată lumea este mulțumiță. Iar, dacă simt că nu sunt pe aceeași lungime de undă cu o persoană, refuz politicos să mai colaborez cu aceasta. Din fericire s-a întamplat asta doar o singură dată, dar sentimentul a fost reciproc.

Ai colaborat cu numeroase vedete și creatori de conținut din România. Care este colaborarea care ți-a plăcut în mod deosebit?

Așa este. De-a lungul timpului am lucrat cu numeroase persoane publice. Pentru mine acest lucru este wow, deoarece știu cât am muncit ca să pot ajunge în punctul acesta, iar satisfacția este și mai mare, știind că am făcut toate aceste lucruri pe cont propriu.

Sunt foarte multe proiecte care îmi plac și nu aș putea alege doar unul. În 2023, de exemplu, am avut câteva proiecte foarte interesante cu Connect-r, iar împreuna am pregătit ceva wow și pentru 2024.

Cu ce reviste de fashion ai colaborat până în momentul de față?

Până în momentul de față, proiectele mele au ajuns atât în reviste românești, cum ar fi: Avantaje, FPM, Ok și Cosmopolitan, dar și în reviste internaționale, precum: Vogue, Selin, Photohouse, Gmaro și Malvie.

Care este ținuta de care ești cel mai mândru că ai creat-o? Dar cel mai puțin mândru?

Este o întrebare destul de grea pentru că am așteptări foarte mari de la mine și în același timp mă plictisesc foarte repede. Am momente în care îmi place foarte mult un styling, iar după ce se lansează videoclipul sau primesc pozele de la ședința foto, nu mai sunt atât de încântat de ceea ce am făcut.

Sunt mândru de styling-urile pe care le-am făcut pentru Iuliana Beregoi în clipul „Problems”, dar și de cele pentru Mario Fresh din clipul „Inimă stai”.

Am și tinute de care nu sunt atât de mândru, dar acestea au fost pentru niște proiecte personale. De asemenea, au mai fost situații în care artistul era foarte mulțumit de ținuta respectivă și am decis să rămână așa chiar dacă eu nu eram 100% mulțumit în legătură cu acea ținută.

Care este secretul vestimentar pe care l-ai învățat și dorești să îl împărtășești cu noi?

Oamenii au senzația că sunt cool și fashion dacă își cumpără piese vestimentare care sunt „la modă” în momentul respectiv. Ei bine, moda se schimbă foarte rapid și este greu să ținem pasul!

Recomandarea mea este să investim în piese atemporale, de calitate, pe care să le purtăm mai multe sezoane și să renunțăm la dorința aceasta de a fi „la modă”.

Care sunt brandurile de fashion, atât din România, cât și de la nivel internațional, pe care le urmărești cu interes în mediul online?

La nivel internațional urmăresc aproape toate brandurile mari, cum ar fi: McQueen, Balenciaga, Prada, Balmain, Rick Owens, Ysl și așa mai departe, iar la nivel național, încurajez foarte mult designerii români care sunt la început de drum și încerc să colaborez cu aceștia de fiecare dată când am un proiect. Iar ca brand-uri, îmi plac foarte mult Seen Users, Feels-Wear, Axel113, Rhizome și lista poate continua.

Dacă ar fi să iei cina cu un designer de modă, cine ar fi acela și de ce?

Olivier Rousteing, directorul de creație al casei Balmain. Sunt mulți designeri alături de care mi-ar face o deosebită plăcere să ies la cina și de la care am ce învăța. Dar l-am ales pe Olivier deoarece îmi place foarte mult estetica pe care o propune an de an la Balmain și îl apreciez foarte tare pentru că s-a făcut remarcat de la o vârstă fragedă. Nu a avut foarte multe posibilități când a fost mic și cu toate acestea a avut o ambiție de fier și a reușit să facă lucruri extraordinare.

Cel mai important sfat pe care l-ai primit la începutul carierei tale în calitate de creator de conținut:

Cel mai important sfat pe care l-am primit la începutul „carierei” de content creator a fost acela de a fi real și de a nu lua în considerare hate-ul.

Emoji-ul tău go-to: 🦦

Cu ce gând îți dorești să rămână oamenii din comunitatea ta online după ce consumă / interacționează cu conținutul pe care tu îl creezi pentru ei:

Aș vrea ca oamenii să aleagă ce este mai bun din video-urile mele și să țină cont de sfaturile pe care le dau deoarece în spate sunt ani de muncă, cursuri, experiență și practică, chiar dacă eu fac video-urile într-un mod mai funny sau mai exagerez uneori „de dragul” artei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Vraja Killa Fonic – “NECROMANCER”

Cine are ziua de naștere pe 30 ianuarie?