in , ,

AdorAdor OMGOMG

Anca Broască, antreprenor și creator de conținut: „Eticheta de creator de conținut e o bucățică prea mică din tot ce fac.”

Anca Broască este creator de conținut și antreprenor. S-a remarcat în online românesc prin autenticitate, originalitate și pentru felul direct, dar blând cu care se adresează tinerilor.

Am povestit cu ea despre începuturile sale ca influencer, despre ce înseamnă să fii antreprenor, dar și despre cât de importantă este autenticitatea în tot ceea ce faci.

Când și cum activitatea ta din online s-a transformat într-o meserie?

A fost cu ups and downs.

Fac online din 2012, pe când aveam 15 ani, și primii bani pe care i-am câștigat țin minte că au fost $30 din monetizarea de pe YouTube.

Eram așa de fericită încât din ei mi-am dat prima comandă ever de haine din online, culmea prima și ultima mea comandă EVER de pe Shein (numit Sheinside pe vremea respectivă).

Apoi, în 2015, am semnat cu primul brand care m-a plătit pentru content. Nu erau sume mari, dar erau bani de buzunar. Cred că din primul an de facultate am început să mă întrețin exclusiv din online, dar apoi au urmat câțiva ani în care nu am avut campanii, așa că a trebuit să mă îndrept spre alte domenii.

Mi-am făcut o firma de servicii de advertising și PR, cu specializare pe influencer marketing și câțiva ani asta a fost meseria mea – dar uite, și asta s-a întâmplat tot datorită activității mele de creator de conținut. Fiindcă, dacă n-aș fi făcut conținut și nu aș fi colaborat până atunci cu agenții, n-aș fi învățat partea din spate.

Am revenit în online și jonglez cu ambele. E un mix. Nu mă susțin 100% din contentul pe care îl fac, dar toate sursele mele de venit din momentul ăsta sunt datorate pasiunii mele pentru a face content.

Ce înseamnă să fii creator de conținut în România?

O zi din viața mea obișnuită arată ca a unui om obișnuit, și totuși diferă așa de tare de la o zi la alta: mă trezesc, dacă am multe lucruri de făcut în ziua aia pe care le-am postponat o vreme, mă plâng și dramatizez (pentru mine) de cât de tare n-am chef să mă ridic, uneori dansez în bucătărie în timp ce îmi gătesc, alte ori mă mișc cu viteză 0,25 dar niciodată nu-mi ratez micul dejun colorat și cafeluța, indiferent de cât e rapid sau încet e procesul de a le face.

În timpul săptămânii mă bag la laptop, răspund la ce nu e răspuns, uneori am meetinguri cu clienți, scriu idei de proiecte, în unele zile filmez content pentru mine, în alte zile editez și schimb concepte cu colaboratori, apoi îmi ascult corpul când îi e foame sau e obosit (atunci lucrez din pat).

În unele seri merg la sala, în altele ies în oraș sau chem oameni pe la mine să stăm chill la povești (uneori serile chill se transformă în dansat prin bucătărie sau ascultat de viniluri). Mereu sunt activități destul de basic, dar las loc de acel sparkle, acel nu știu exact cum o să fie.

Apoi, seara, țin la rutina mea și mă reîntorc la mine, îmi pun părul pe „buclator”, citesc, sau mai nou mă uit la Gilmore Girls. Weekendurile, în schimb, nu sunt niciodată la fel – acum câteva weekenduri m-am decis să plec spontan un weekend la Timișoara, doar cu o zi înainte.

Anca Broască x Likez.ro (1)
Foto (C) Instagram @a.s.concept_photo

Ce a însemnat pentru tine trecerea de la un oraș de provincie la un oraș mai mare?

O creștere atât la nivel personal, cât și profesional. Țin minte ziua când m-am mutat din Suceava în Cluj și tot entuziasmul ăla de nu știu ce mă așteaptă, dar o să fie fain. În Suceava mă simțeam cumva captivă, simțeam că nu mă puteam exprimă cum vreau, că nu sunt înțeleasă și de aia nu prea ieșeam din casă, nu simțeam că mă pot integra pe plan personal și nici evolua pe plan profesional.

Clujul e mai libertin, mai deschis, m-a făcut să fiu mult mai degajată și să mă exprim așa cum sunt și asta doar mi-a adus în cale oameni ca mine și oportunități la care nu m-aș fi gândit, și, desigur, multă inspirație.

Am avut o perioada, acum un an, în care și în Cluj mă simțeam încolțită, nu îl mai simțeam ca acasă și voiam să mă mut înapoi. Atunci nu știu ce s-a întâmplat – magia orașului, cred – pentru că la scurt timp îmi apăreau semne care îmi ziceau să rămân, că nu e timpul încă să plec. Și le-am ascultat. Brusc, am redescoperit Clujul și cu asta am redescoperit o nouă versiune a mea. Și culmea, aia a fost fix perioada în care am reînceput să fiu activă în online.

Ce-i sfătuiești pe tinerii care termină liceul anul acesta?

Să facă ce simt. Dacă știu ce vor să facă pe viitor și la ce facultate să meargă – să meargă. Dacă nu sunt siguri, dar le surâde o facultate – să meargă. Dacă simt că nu rezonează cu ea, să plece. Dacă simt că au nevoie de timp de gândire, să își ia un an. Dacă vor să devină independenți financiar, să se angajeze. Dacă vor să facă câte puțin din fiecare, să o facă. Și dacă nu știu ce vor, să stea să se gândească sau să încerce tot ce au în minte. Dacă își dau seama că un lucru nu e pentru ei, e ok. E timp să mai încerce. Dar să fie mereu sinceri cu ei în legătură tot.

Anca Broască x Likez.ro (2)
Foto (C) Instagram @a.s.concept_photo

Cum crezi că arată viitorul pentru tinerii din ziua de azi în România?

Sincer, urmărind în online câți creatori de conținut militează pentru diferite drepturi ale omului, pentru sănătate mintală, pentru sustenabilitate, pare că și mulți din tinerii care îi urmăresc preiau din toate informațiile astea, iar lucrul asta doar mă bucură. Eu sunt o persoană optimistă de fel. Cred că viitorul merge spre bine.

Tu mereu ai promovat pe canalele tale, mai ales pe TikTok, importanța mișcării, dar nu și cea a dietelor.

Uite că deși nu am promovat dietele, mereu am promovat ideea să îți asculți corpul când mănânci și să mănânci ce îți cere corpul în momentul respectiv: intuitive eating.

Nu am fost niciodată fană a dietelor. Cred că pentru că ele par să ne controleze mai mult pe noi decât noi pe ele. Nu zic că unele nu sunt bune pentru unele corpuri și altele pentru altele, dar eu nu m-am informat niciodată (cel puțin în ultimii ani, în care chiar am mâncat conștient) care e dietă mai bună pentru corpul meu, ci mai mult ce vrea corpul meu în momentul prezent.

La fel și cu sportul: în general merg tot pe intuiție – nu am un plan de ce exerciții fac, ci fac ce simte corpul meu că vrea în momentul în care merg la sala. Nu promovez programe de antrenament și diete, dar promovez mișcarea și mâncatul intuitiv în aceeași măsură.

Anca Broască x Likez.ro (3)
Foto (C) Instagram @a.s.concept_photo

Crezi că oamenii mai judecă după aparențe?

100%. Unul din motivele pentru care am avut ăștia câțiva ani în care n-am mai prea postat content și m-am îndreptat spre alte lucruri a fost faptul că mă simțeam judecată din anumite motive, încât îmi era frică să zic orice ca să nu fie interpretat diferit.

Culmea, atunci și pe mine mă făceau toate lucrurile dinafară să mă simt rău. De obicei oamenii care nu conștientizează ce le lipsește sau nu se plac pe sine îi judecă pe alții.

Cât de important este să fii tu, autentic, în ceea ce faci?

100%.

Care au fost campaniile pe care le-ai realizat care ți-au fost cele mai dragi?

Am avut o campanie cu Dove pe body positivity, acum doi ani. E una din preferatele mele, pentru că am făcut și awareness în tot ceea ce înseamnă acceptarea și iubirea de sine.

Am mai fost cu Disney în Londra, în 2019, și am apărut pe dozele de Fanta în 2017. Astea trei îmi sunt în suflet, fiindcă nu este vorba doar de crearea de conținut.

E mai mult de atât – e fie comunicarea a ceva important pentru mine, fie o experiență de viață pe care n-o să o uit niciodată, fie un vis din copilărie care nu mă gândeam vreodată că se va împlini.

Anca Broască x Likez.ro (4)
Foto (C) Instagram @a.s.concept_photo

Care este influencer-ul tău român favorit?

Nu am unul, dar îmi place să urmăresc multă lume mișto și pot să va dau o lista de 10-15, dar după o să îmi fie frică să nu omit pe cineva. Uite, vă zic în schimb doi creatori de conținut pe care i-am descoperit recent.

Mai nou am descoperit-o pe Maria Carusi și îmi place foarte tare ce face, fiindcă combină psihologia cu arta și alte ori cu umorul, dar și pe DaddyCool, care are content super mișto pe zona de familie și caritate.

Ai un brand românesc la care ții?

Visages.ro, brandul unei prietene pe care am cunoscut-o lucrând tot în domeniul de content creation. În vară, am scos și o colecție de bijuterii cu ea.

De asemenea, îmi place și Evergreen Handmade, care face totebags și tricouri țesute manual.

Colaborez cu brandurile locale mai mult pe zona de barter, dar îmi și cumpăr produse de la ele când am ocazia, pentru că fiind branduri la început de drum, merită susținute.

Cel mai important sfat pe care l-ai primit la începutul carierei tale în calitate de creator de conținut:

Să fii sincer. Cu voi și cu restul. Nu trebuie să ziceți tot, dacă nu simțiți. Dar TOT ce ziceți să fie cu sinceritate.

Emoji-ul tău go-to:

🧚‍♀️

Cu ce gând îți dorești să rămână oamenii din comunitatea ta online după ce consumă / interacționează cu conținutul pe care tu îl creezi pentru ei:

Gânduri bune, alwayz!

Foto cover (C) oana_of_wonderland

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Tradiții Americane în inima Transilvaniei: Cum sărbătorește Janna Damigeană Ziua Recunoștinței de când s-a mutat în România?

Echipa Likez.ro recomandă 5 piese TOP ale Oliviei Addams