in ,

AdorAdor

Cine este Anamaria Haidar – un interviu despre iubirea pentru frumos

La numai douăzeci de ani, Anamaria Haidar, co-fondatoarea îndrăgitului ITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR, a plecat să studieze vitrinismul la Accademia di Belle Arti din Florența. În cei șapte ani în care a locuit acolo, Anamaria s-a îndrăgostit de farmecul Italiei și de oamenii ei.

Adora pauzele lungi de prânz, în timpul cărora angajații se retrăgeau la cafenelele boeme și savurau o cafea, o băutură fină, iar lângă, în prețul produsului comandat, primeau un aperitiv, o prăjitură, o atenție care le înfrumuseța ziua.

Mai mult, Anamaria a fost impresionată de grija de sine pe care o aveau italienii. În Florența, fiecare femeie, indiferent de statut și vârstă, se ducea la salon o dată pe săptămână ca să își coafeze părul. Astfel, dacă le priveai, erai cucerit de portretul lor impecabil.

Felul în care Italia i-a influența viața și cariera

cine este anamaria haidar italian vintage shop bucuresti

După studii, Anamaria a primit în grijă trei magazine din centrul Florenței de care se îngrijea permanent, fiindcă succesul unui magazin pornea de la vitrina lui. Acolo a învățat ce înseamnă frumosul și lucrul făcut bine, cu grijă și cu atenție, de la clădirile cu detalii arhitecturale deosebite până la produsele pe care le puteai achiziționa într-un magazin.

Tot în acea perioadă, Anamaria a început să viziteze magazinele de vintage ale Florenței. De multe ori, în depozite, întâlnea designeri de la Prada ori alte branduri de lux. În Italia, oamenii valorificau obiectele mai vechi. Toate produsele pe care le găseai, de la haine până la bijuterii erau mai valoaroase.

Treptat, a început să colecționeze piese unice, ceea ce i-a deschis papila pentru lucrurile frumoase pe care le aveau și purtau oamenii din trecut.

După șapte ani de studiat, lucrat și trăit în Florența, i s-a făcut dor de familie. Și-a dat seama că nu avea cu cine împărtăși, la nivel profund, toate bucuriile și emoțiile pe care le experimenta. Nu era viziunea ei de viață să trăiască departe de familie.

Atunci, în 2007, a luat decizia să se întoarcă în România.

Un strop de frumusețe într-un gri apăsător

„Poate dacă părinții mei ar fi fost în Italia, nu m-aș fi întors vreodată.”

Comparativ cu Florența, Bucureștiul, în acea perioadă, era destul de gri, atmosfera era apăsătoare și Anamaria nu putea să nu remarce tristețea de pe chipurile trecătorilor. La acea vreme, în România nu exista meseria de vitrinist, așa că a trebuit să schimbe puțin traiectoria.

Mama sa i-a fost alături și a ajutat-o să își îndeplinească visul. Astfel, după doi ani în care lucrurile au evoluat mai greu, în 2009, Laura Călin a organizat primul târg de vintage de anvergură, care se numea „V for Vintage”. Anamaria a aflat de târg de pe Facebook și s-a dus în vizită. A fost surprinsă de impactul pozitiv pe care produsele vintage le-au avut asupra publicului.

cine este anamaria haidar italian vintage shop bucuresti piese vintage

Ușor, ușor a început să facă un soi de „stocuri” de produse. Anamaria mi-a mărturisit că atunci când vine vorba de vintage-uri nu este la fel de simplu ca oricare alt tip de produs. Acestea sunt rare, de multe ori unice, trebuie întreținute cu grijă, transportate cu grijă și lista nu se oprește aici.

Apoi, la ceva timp, a primit, într-un plic cochet, invitație să participe la un alt târg, și mai mare, de vintage, care se organiza pe Aviatorilor. Implicat în acel proiect era Heni Haidar, actualul ei soț, alături de care a co-fondat ITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR și omul căruia trebuie să-i mulțumim pentru ideea de a introduce în meniu cafeaua gustoasă și fină. 🙂

Anamaria a avut participat la târg și a avut un succes încurajator. „Atunci mi-am dat seama că aș putea transforma pasiunea pentru vintage în meserie.”

ITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR

Până la ITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR bar, Anamaria a mai avut alte trei showroom-uri în București, fiecare fiind un pas în plus către ceea ce este astăzi ITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR, pe care l-a deschis alături de Heni Haidar, în noiembrie 2023.

Heni Haidar are un alt business într-un mall din București, un butic de personalizări pe care l-a „predat” unui manager în momentul în care i s-a alăturat Anamariei în povestea ITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR.

„IITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR nu este o cafenea, cum spunea una din prietenele mele, este o casă, casa noastră, unde dorim să primim clienții și să-i facem să trăiască o experiență frumoasă. Dorim să le punem o muzică frumoasă, să aibă parte de o gustare interesantă, de o cafea ori de un Prosecco fin, toate servite în veselă vintage, în niște rarități, ba chiar adevărate bijuterii.”

Anamaria și Heni au pus bazele shop-ului din dorința de a oferi o experiență italiană românilor pentru ca astfel, să aducă o parte din frumusețea și atmosfera solară a italienilor în centrul Bucureștiului.

Vintage vs. Vechi

Termenii vintage și vechi sunt folosiți pentru a descrie obiecte sau articole care au o anumită vechime, însă există o diferență subtilă între ei, ne-a explicat Anamaria Haidar.

„Vechi” se referă, pur și simplu, la ceva care are o vechime semnificativă sau care a fost produs acum mult timp. Acest termen nu implică neapărat o valoare sau calitate specială în ceea ce privește designul sau starea.

cine este anamaria haidar italian vintage shop bucuresti portelanuri vintage

Ei bine, spre deosebire de „vintage”, care se referă la obiecte sau articole care au o anumită vechime, dar care sunt considerate deosebite din punctul de vedere al calității, stilului sau valorii lor estetice.

Termenul „vintage” poate fi folosit pentru a descrie lucruri care sunt reprezentative pentru un anumit stil ori epocă, care sunt apreciate pentru autenticitatea lor sau pentru că sunt considerate clasice/de colecție.

Impactul ITALIAN VINTAGE CAFFÈ E PROSECCO BAR asupra Generației Z

Anamaria a sesizat că generația Z apreciază elementele distincte și originale pe care le găsesc în obiectele vintage. Acestea oferă o alternativă la produsele de masă și pot adăuga un farmec aparte și o poveste interesantă în cadrul stilului lor personal.

Astăzi, din ce în ce mai mulți membri ai generației Z sunt conștienți de impactul negativ al consumului excesiv și al producției de masă asupra mediului. Achiziționarea de obiecte vintage este o modalitate prin care ei promovează reciclarea și reducerea deșeurilor, contribuind astfel la un stil de viață mai sustenabil.

Mai mult, obiectele vintage pot avea o poveste sau o semnificație culturală care atrage interesul generației Z pentru istorie și pentru modul în care stilurile de viață sau tendințele au evoluat de-a lungul timpului. Aceste obiecte oferă o modalitate tangibilă de a se conecta cu trecutul și de a înțelege mai bine contextul social și cultural al epocilor anterioare.

cine este anamaria haidar italian vintage shop bucuresti generatia Z si vintage-urile

Pentru mulți „omuleți”, așa cum le spune, cu drag, Anamaria, care fac parte din generația Z, produsele vintage sunt o sursă de inspirație și creativitate. Acestea oferă posibilitatea de a experimenta și de a-și exprima individualitatea prin combinarea și reinterpretarea elementelor din trecut într-un mod personal și contemporan.

Concluzionând, Generația Z găsește frumusețe în obiectele vintage datorită unicității lor, a sustenabilității lor, a conexiunii cu istoria și cultura și a posibilității de a-și exprima creativitatea și individualitatea prin intermediul lor.

Credit foto cover: Ciprian Căluți

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Totul despre Andreea Bostănică: Cine este, Vârstă și Carieră

Totul despre Andreea Bostănică: Cine este, Vârstă și Carieră

Totul despre Cristina Ich: Cine este, Vârstă, Nume Real și Carieră

Totul despre Cristina Ich: Cine este, Nume real, Vârstă și Carieră