in ,

OMGOMG

4 Practici Mindfulness de Sărbători pentru un Gen Z

Sărbătorile pot fi perioade la fel de solicitante ca cele din restul anului, dar, dacă le apreciezi cu atenție, orientate cu acțiune către tine, te încarcă cu energie și pozitivitate pentru startul unul nou an. Iată 4 practici care te vor ajuta să fii pe deplin prezent, fără a fi copleșit de ceea ce se întâmplă în jurul tău.

Concentrează-te pe respirație

Child Mind Institute recomandă să îți găsești un loc liniștit în casă, oricare ar fi el (fie baia, fie camera ta), și să te faci confortabil pentru câteva minute, cu picioarele pe podea. Închideți ochii și concentrează-te doar pe respirația ta. Fă asta pentru câteva minute. Ascultă sunetul propriei respirații și observă cum se simte corpul tău în tot acest timp. Dacă își fac cale în mintea ta diferite gânduri, acceptă-le și lasă-le să treacă, apoi concentrează-te din nou pe respirație.

Practică ascultarea activă

Psychology Today recomandă la mesele de sărbători să folosești ascultarea activă pentru a te reconecta cu cei apropiați. Vei fi surprins să vezi cât de satisfăcător poate fi și cât de multe poți observa și asculta. Încearcă să înțelegi mesajul complet pe care oamenii vor să-l transmită – nu doar cuvintele lor, dar și gândurile, precum și limbajul corpului.

Practică auto-compasiunea

Tot conform Psychology Today, în timpul perioadelor solicitante, cum sunt și sărbătorile, nu uita să ai grijă, de asemenea, de tine și să fii blând cu propria persoană. Încearcă să dormi și să faci exerciții regulat, și ia-ți timp pentru a te relaxa și a face lucruri fun din care te poți încărca. Având grijă de tine îți permite să fii mult mai atent și calm când ești cu cei apropiați de sărbători.

Ai grijă de corpul tău

Conform Headspace, în timp ce ai grijă de mintea ta, este important să ai, în aceeași măsură, și grijă de corpul tău. În timpul sărbătorilor, o igienă sănătoasă a corpului constă într-o alimentație conștientă și somn cât curprinde. De asemenea, poate conține și timp pentru o plimbare zilnică în natură, un obicei care poate ajuta la reducerea anxietății, depresiei, retragerii sociale sau a unei dispoziții negative.

De sărbători, cel mai frumos dar pe care poți să ți-l oferi ție și celor din jur este de a avea grijă de corpul și mintea ta. Prin aceste 4 practici mindfulness de sărbători, vei lua cu adevărat o pauză de la haosul cotidian, îți vei acorda mai mult timp ție și nevoilor tale și vei fii prezent cu cei din jurul tău.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Idei de cadouri crăciunistice pentru iubita ta, inspirate de clipul postat de Lorena Șerban

Cine are ziua de naștere pe 22 decembrie?